IMZ-Ural și-a mutat uzina din Irbit, Rusia, în Petropavlosk, în Kazasthan, 600 de kilometri mai la sud est.
Este pentru a doua oară când această companie este silită să se mute. Prima dată, s-a întâmplat în noiembrie 1941, atunci când sediul de la Moscova a trebuit să fie abandonat. Invazia germană s-a desfășurat atât de repede și a fost atât de eficientă în primă fază – spre deosebire de „operațiunea specială” a lui Vladimir Putin, încât guvernul rus s-a temut că ar putea pierde fabrica. Astfel, au urmat 82 de ani petrecuți în Siberia, până într-o dimineață friguroasă din februarie 2022, când cei de la Ural au trebuit să își caute o altă casă.
Motivul este evident: sancțiunile economice împotriva Rusiei, după cum povestește vice-președinta companiei, Madina Merzhoeva, care a stat de vorbă, cu jurnaliștii „imperialiști” de la Cycle World. La fel de ironic, trebuie să spunem că cititorii reputatei publicației au avut doar cuvinte de laudă la adresa motocicletelor Ural, în special cei care au avut sau au un Ural. „Unde dai și unde crapă” pare a fi concluzia publicului american, de menționat că de la invazia rusă în Ucraina, nici un cumpărător occidental nu și-a cerut avansul înapoi pentru motocicleta sa Ural. Iar asta, credem, spune totul despre reputația firmei.
Ilya Khait, CEO Ural spune că a luat companiei două decenii pentru a se integra în economia mondială, ceea ce înseamnă că 80% dintre componentele folosite în procesul de fabricare sunt importate din afara Rusiei. La fel cum 95% din motociclete pleacă în afara Rusiei. De aceea, ideea de a părăsi zona centrală a Rusiei, era de mult timp studiată de cei de la Ural, compania pregătind o facilitate de producție de 6.000 de metri pătrați în Kazasthan.
Madina Merzhoeva are cuvintele la ea și se pricepe la filosofat. Ea spune că nu îți alegi părinții și țara în care te naști, deci Rusia nu are cum să nu rămână o componentă de bază a identității Ural. Dar, spune Madina, motocicletele Ural sunt și despre caracterul celor care le cumpără și despre a face lucrurile împreună și a te conecta. Așa cum doar o motocicletă cu ataș o poate face, o motocicletă în care poți transporta întreagă familie, chiar și animalul de companie.
Plus că, spun Ilya și Madina, faptul că motocicletele Ural nu integrează o tehnologie prea avansată, îi face pe proprietari să trăiască în afara lumii digitalizate și să experimenteze viața „reală”. A propos de aceasta, americanii comentează încântați că orice problemă se poate rezolva cu o rangă și un ciocan la Ural.
În septembrie, se așteaptă ca Ural să reia livrările de motociclete, din Kazasthan.
foto: Ural via Cycle World