Mol
Mol
Mol

Schimbări iminente pentru Yamaha MT-10 în 2022

Deși derivă din Yamaha YZF-R1, MT-10 a rămas o prezență relativ stingheră în gama MT. Desigur, nu puterea este cea care îi lipsește – 158,2 cai, și nici aspectul ultra-agresiv, de care se bucură din plin. Singura problemă este că dacă ne uităm la modelele mai mici ca și cilindree, în speță MT-09  și MT-07, pur și simplu, din punct de vedere estetic, apare o (ușoară) discrepanță.

Din direcția Yamaha nu se aude încă nimic oficial, așadar nu au „transpirat” fotografii, teasere, imagini spion etc. Motocicleta nici măcar nu mai apare pe site-ul oficial Yamaha România. Aceasta pare a fi însă mai degrabă liniștea dinaintea furtunii, întrucât au apărut numeroase speculații cu privire la lansarea unui model updatat, la finalul acestei luni, la EICMA.

Desigur, întrebarea care se pune este pe ce bază se fac aceste speculații, iar răspunsul este dat de un set de documente depus de către Yamaha în spațiul Uniunii Europe privind modelul 2022 al Yamaha MT-10. Iar în aceste documente apar o serie de detalii privind putere, greutate, dimensiuni, cifrele fiind diferite față de modelul 2021.

Yamaha a mizat pe contrastul între silueta musculoasă a motocicletei și design-ul farului, iscând controverse.

Astfel, propulsorul CP4 de 998 cmc primește un nou cod, ceea ce sugerează modificări interne. Motorul capătă și un nou sistem de evacuare și o tobă finală, puterea crescând cu 5,6 cai, iar cuplul maxim cu 1 Nm, ajungând la 112 Nm. Viteza maximă a crescut la 248 km/h, iar aceasta ar putea fi și un rezultat al unei aerodinamici îmbunătățite. Conform schițelor Yamaha, vom avea de-a face cu un MT-10 cu 5 mm mai lung, mai înalt cu 55 mm, date care ar putea indica un nou carenaj pentru far. Întrucât există și o versiune care are înălțimea maximă de 1245 mm, putem miza pe faptul că va exista și un mic parbriz sau un deflector de vânt.

Ca și în prezent, vor exista două versiuni pentru 2022, MT-10 și MT-10 SP, cea din urmă bucurându-se de specificații extra și de aceleași suspensii reglabile electronic de la Öhlins, căci nu prea vedem de ce Yamaha nu ar continua colaborarea cu suedezii. Fiecare versiune va cântări cu două kilograme în plus, așadar 212 kilograme pentru MT-10 și 214 kilograme pentru MT-10 SP.

Va renunța MT-10 la farul său dublu în favoarea look-ului coverless, cu un far simplu, tip ochi de ciclop flancat de două caneluri LED, element care definește acum întreaga gama MT? Rămânem pe recepție pentru EICMA.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account