Mol
Mol
Mol

Stefan Pierer, CEO KTM descrie un MotoGP ”electrificat” drept o aberație a ”politicienilor needucați”

Mai marele KTM, Stefan Pierer, s-a declarat împotriva utilizării unei platforme electrice ca viitor al MotoGP-ului, spunând ca va distruge spectacolul oferit de această disciplină. Mai mult, el i-a acuzat pe politicienii „needucați” că ignoră cu prea mare ușurință progresele realizate de tehnologia motoarelor cu ardere internă.

Stefan Pierer este o personalitate influentă. Compania sa, Pierer Mobility, deține KTM, Husqvarna și Gas Gas, fiind cel mai mare producător de motociclete din Europa. Pierer este și președintele Asociației Europene a Producătorilor de Motociclete. Dacă vă distrează detaliul, el are și o avere pesonală de 1.6 miliarde USD, potrivit Forbes. Probabil nu e o idee rea să-i dăm ascultare:

”Ca și președinte al ACEM (n.r.  Asociației Europene a Producătorilor de Motociclete) pot spune că spre deosebire de industria auto, avem o idee clară despre încotro ne îndreptăm. Mult din ceea ce înseamnă clasa A1, adică motoare electrice de 45V sau motoare cu combustie internă de 15 cai putere, va deveni electric în următorii zece ani, în special în Europa. Asta înseamnă scutere și mopede. Motoarele în doi timpi vor dispărea. Tot ce este peste 48V va merge în direcția combustibililor sintetici, există un consens foarte clar între producători.”

Tot așa vedem și Campionatul Mondial MotoGP. În viitorul apropiat vom folosi combustibili sintetici. Pentru a câștiga experiență, vom începe mai întâi cu Moto3 și cu Moto2. ”

Un om de calibrul lui Pierer nu are nici o problemă în a spune ceea ce crede. Partea interesantă și care îi va distra pe cei care nu sunt tocmai entuziasmați de motocicletele electrice, de abia începe:

„Mobilitatea electrică este un non sens promovat de politicieni lipsiți de educație. Un non sens supărător. Pentru o motocicletă de MotoGP care face o cursă cu 20 de litri de combustibil ai avea nevoie de o baterie de 500 de kilograme pentru a obține performanțe comparabile, o autonomie similară și pentru a avea aceeași densitate energetică.

Ar trebui să vii în primul rând cu o astfel de stupizenie. Iar astăzi la cursele de MotoGP avem 100.000 de spectatori care vin tocmai din cauza motoarelor cu combustie. Bateriile din paddock sunt încărcate cu generatoare diesel, emisiile de CO2 sunt eliberate în atmosferă, ți se face rău.

Până în 2035 nu văd înlocuirea motoarelor cu combustie internă în competițiile Grand Prix. Și ce se va întâmpla cu milioanele de motociclete care acum funcționează cu motor termic?”

Concluzionând, pentru a nu ne mustra conștiința că distrugem mediul, căutam niște soluții complicate, care la prima vedere sunt ecologice, dar care fac mai mult rău decât bine. Mașinile și motocicletele electrice costă o grămadă de bani pentru a fi produse, se consumă resurse rare și procesul implică o amprentă de carbon serioasă. Cât despre ce se întâmplă cu bateriile după ce sunt uzate nu vorbește prea multă lume. Stefan Pierer a expus niște idei care îi preocupă pe pasionații fenomenului moto deja de peste un deceniu…

Iar problema cu acești combustibili sintetici nu este nici ea simplă. Lumea a început să vorbească despre ei, dar dincolo de faptul că denumirea sună bine și cumva are darul de a se  explica singură, nimeni nu prea intră în detalii. Conform eFuel Alliance, organizație care include peste 120 de companii din domeniul transporturilor, combustibilii sintetici sunt combustibili lichizi bazați pe hidrogen și pe dioxid de carbon, extras din atmosferă și din surse regenerabile, fiind neutri din punct de vedere al efectului climatic. Dar, a propos de politicieni needucați, entitățile din această industrie așteaptă un cadru de reglementări, deși capacități de producție ar exista.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account