Suzuki breveteaza tehnologia turbo

Conceptul Suzuki Recursion, supraalimentat cu turbocompresor, prezentat la Salonul de la Tokyo in 2013, este din ce in ce mai aproape de productia de serie.

032615-Suzuki-Recursion-Supercharged-patent-f

Inginerii din Hamamatsu au inceput sa lucreze in ritm alert. Dupa o perioada de amortire in ultimii ani, Suzuki lucreaza intens la mai multe noutati destul de entuziasmante. De curand s-a anuntat implementarea unui sistem de distributie variabila pe bicilindrul de pe V-Strom 1000, iar acum s-a brevetat un sistem de supraalimentare propus initial pe conceptul Recursion.

Un brevet inregistrat de curand confirma faptul ca Suzuki lucreaza pentru a transforma conceptul intr-un model de serie, desi reprezentantii producatorului nipon au negat acest lucru acum cateva luni. Desenele arata mai multe solutii posibile pentru pozitionarea unor componente precum intercooler-ul si desenul airbox-ului.

032615-Suzuki-Recursion-Supercharged-patent-07-633x514

Un lucru care pare deja stabilit este pozitionarea compresorului in fata motorului, sub radiator, pentru a reduce pe cat posibil distanta dintre acesta si turbina si pentru a o pozitiona pe aceasta din urma cat mai in amonte pe traseul de evacuare, pentru a reduce fenomenul de turbo-lag. Aceasta a fost problema cea mai mare la ultima generatie de motoare turbo folosite pe motociclete, o problema pe care nu o are sistemul de supraalimentare prin compresor mecanic (cum este cel folosit pe Kawasaki H2 si H2R).

Spre deosebire de sistemul mecanic de la H2, care leaga direct compresorul de arborele cotit pentru a crea o presiune mai mare a aerului din admisie, Suzuki foloseste un turbocompresor (#30 pe diagrame) in fata motorului, folosind presiunea gazelor evacuate din colectorul de evacuare (#32) pentru a invarti o turbina, care, la randul sau, invarteste compresorul care creste presiunea in admisie.

032615-Suzuki-Recursion-Supercharged-patent-28-633x463

Desenele arata si un design destul de diferit fata de cel al conceptului, amintind intr-un fel de design-ul modelului TL de la finele anilor ’90. Daca luam in considerare si faptul ca Suzuki a inregistrat de curand denumirile Katana si Gamma, ne asteptam ca producatorul din Hamamatsu sa vina cu modele inspirate oarecum de cele legendare din trecut.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account