Dacă în anii ’80 îți doreai senzații tari, musai pe o motocicletă Suzuki, nu trebuia să cauți prea mult, pentru că pe atunci exista Katana.
Dar Katana există și acum, modelul fiind readus la viață într-o formă modernă, încă din 2019. Suzuki a mizat pentru a doua oară pe designul semnat de germanul Hans Muth în îndepărtatul 1982. Iar despre acest design se spune că a făcut, în premieră, ca o motocicletă să fie o entitate și nu doar suma componentelor ei mecanice, așa cum se întâmpla pâna atunci.
Să vedem așadar ce se întâmplă cu Suzuki Katana, la 40 de ani după lansarea conceptului original. Dincolo de aspectul tip Blade Runner, motocicleta este practic un Suzuki GSX-S1000 așa după cum a fost acesta prezentat la începutul lui 2021: propulsor revizuit pentru a corespunde normelor Euro 5, electronică îmbunătățită pentru a veni și mai bine în sprijinul pilotului și două noi scheme de culoare, care desigur, rămân fidele spiritului anilor ’80. Acestea sunt un albastru mat cu roți și furcă aurii și gri închis cu furcă aurie și roți de culoare roșie, în ton cu grafica de pe rezervor.
Dacă versiunea anterioară a propulsorului derivat din cel regăsit pe faimosul GSX-R1000K5 producea 148 de cai putere, grație modificărilor la care a fost supus, acum pilotul are la dispoziție 150 de cai, la 11.000 rpm. Asta înseamnă o putere maximă livrată la o turație cu 1.000 rpm mai mare decât pentru modelul anterior. Tinând cont de cuplul maxim care vine cu 250 rpm mai devreme, pilotul se poate distra mai mult cu performanțele lui Katana.
Pentru că vorbeam de distracție în forma trasului de maneta de gaz, există acum și accelerație ride by wire, un nou ambreiaj tip slipper, trei riding modes, care nu reduc puterea maximă ci doar maniera în care motorul răspunde la apel. Iar lista continua: quickshifer bi-direcțional, sistem de control al tracțiunii cu cinci setări diferite, care se poate dezactiva total, sistem de asistență pentru turații joase, responsabile pentru contactul cu asfaltul fiind o pereche de cauciucuri Dunlop Sportmax Roadsport 2. Suzuki Easy Start înseamnă că totul prinde viață la atingerea unui buton, nefiind nevoie ca acesta să fie menținut apăsat până când motorul pornește.
Bordul LCD derivat din cel de pe GSX-R1000 nu a fost înlocuit cu un ecran TFT, în schimb a primit o setare Red, pentru condiții nocturne. Cadrul, suspensiile și frânele rămân neschimbate, furca provenind în continuare de la KYB, este complet reglabilă, iar etrierele monobloc Brembo au primit undă verde în continuare.
În 2019, Marius Băcilă a avut ocazia să abuzeze un Suzuki Katana, cu ocazia unui eveniment de lansare pe coasta Mediteranei, în Croația. Asta pentru că este un profesionist și pentru că fotografii s-au rugat de el, afându-se în condiții, evident, controlat. Poți citi aici un întreg articol dedicat lui Suzuki Katana.