V100 Mandello este o piatră de hotar în istoria mărcii Moto Guzzi.
Propulsorul de 1.042 cmc, evident, V2 transversal, este răcit cu lichid și, în ciuda capacității crescute, este cu 103 mm mai scurt decât cel montat pe V85TT. Distribuția este de tip DOHC iar capacele cilindrilor au fost întoarse 90 de grade, astfel încât admisia se face pe parțile interioare ale V-ului format de cilindri, iar evacuarea pe laturile exterioare.
Asadar, dispare clasica poziționare față/spate pentru admisie și evacuare. Conform Moto Guzzi, puterea “depășește” 115 cai, iar cuplul este de 104 Nm, 90% din această valoare fiind disponibilă încă de la 3500 rpm. Iar până la 9.500 rpm, acolo unde se poate tura noul propulsor Moto Guzzi, este cale lungă!
Propulsorul este unul adaptat vremurilor moderne, beneficiind de accelerație ride by wire și de un sistem de management de la Marelli, care comunică cu o unitate de măsurare inerțială cu șase axe, o premieră pentru Moto Guzzi. Există patru setări pentru controlul tracțiunii, tot atâtea riding modes – Travel, Rain, Sport și Road, trei hărți ale aprinderii și trei setări pentru frâna de motor. De menționat că bascula care încorporează cardanul este plasată mult mai jos comparativ cu anterioarele modele, ceea ce elimină nedoritele reacții de cuplu.
Surprizele de la Moto Guzzi nu se opresc însă aici, întrucât V100 Mandello, în versiunea sa de top este echipat cu suspensia semi-activă Öhlins Smart EC 2.0, quickshifter, manșoane încălzite și compatibilitate Bluetooth.
Și dacă noul Moto Guzzi nu te-a surprins îndeajuns, V100 Mandello este și prima motocicletă care beneficiază de un pachet aerodinamic activ.
Pe lateralele rezervorului de 17.5 litri se găsesc o pereche de deflectoare care se deplasează automat către exterior, în funcție de viteză și de ce riding mode a fost selectat de către pilot, reducând cu 22% presiunea curentului de aer. Astfel, motocicleta ar oferi, la nevoie, confortul aerodinamic al unui tourer complet carenat! Iar dacă asta nu e de ajuns, parbrizul poate fi ajustat, tot electronic.
Moto Guzzi pășește astfel în cel de-al doilea secol de existență cu V100 Mandello, o motocicletă care dovedește că tradiția se poate îmbina armonios cu tehnica de vârf.