Yamaha lansează modelele noi la EICMA: printre ele, Tenere 700 în varianta de serie!

Yamaha lansează modelele noi la EICMA: printre ele, Tenere 700 în varianta de serie!

Am așteptat ceva vreme pentru noua Yamaha Tenere 700. Am salivat la poze cu conceptul prezentat la EICMA acum doi ani, ni se părea o idee atât de bună, dar modelul de serie întârzia să apară. Și, în final, iată-l.

Yamaha Tenere 700

Yamaha are o tradiție foarte îndelungată în materie de motociclete adventure. Modelul XT500, apărut în 1976, câștigat primele două ediții ale raliului Paris-Dakar, cu francezul Cyril Neveu la ghidon. Prima Tenere a fost XT600Z din 1983, apoi, în 1989, a apărut XTZ750 Super Tenere, cu motorul bicilindric.

Pentru renașterea unui model atât de popular și de așteptat, Yamaha s-a bazat pe motorul CP2 de pe MT-07, și anume un propulsor cu doi cilindri în linie, de 698 cmc. Motorul foarte reușit și foarte fiabil a fost modificat pentru o curbă de cuplu mai lină, ideală pentru off-road. Puterea maximă este de 70 CP (mai mult decât suficient pentru off-road), iar cuplul maxim este obținut acum la 6.500 rpm. Motorul, foarte economic, promite o autonomie impresionantă: 350 km cu un rezervor de 16 litri.

Cadrul este complet nou, de tip buclă dublă din oțel, gândit pentru a oferi atât performanță, cât și rezistență în condiții grele și un gabarit compact. Cadrul îngust a permis realizarea unui rezervor la fel de îngust, condiții esențiale pentru pilotajul dinamic în off-road.

Furca reglabilă cu jambe de 43 mm are o cursă de 210 mm, iar monoamortizorul spate, cu pretensionarea reglabilă și basculă din aluminiu, are cursa de 200 mm. Jantele cu spițe sunt încălțate cu pneuri Pirelli Scorpion Rally STR, cu dimensiunile ideale pentru off-road: 21” pe față și 18” pe spate.

Frânele au două discuri de 282 mm pe față și un disc de 245 mm pe spate, cu ABS dezactivabil. Șaua este destul de înaltă, la 880 mm, iar ampatamentul este de 1.590 mm. Greutatea la plin este de 205 kg. Estetic, motocicleta păstrează elementele principale ale conceptului T7 de acum doi ani, inclusiv partea frontală în stil Rally, cu patru faruri și carenă plus parbriz dintr-o bucată, transparente. Bordul arată foarte bine și este pregătit pentru montarea diverselor accesorii, precum dispozitive de navigație, cititor de roadbook sau smartphone-uri.

Motocicleta va fi disponibilă în vară, în culorile Ceramic Ice, Competition White și Power Black. Prețul nu se știe încă.

Yamaha Niken GT

Când am participat la lansarea modelului, chiar ne gândeam că Yamaha Niken ar face un tourer foarte bun, cu accesoriile potrivite. Iată că și oamenii din Iwata s-au gândit la acest lucru. Niken GT primește un parbriz mai înalt, o șa mai confortabilă și genți laterale de 25 de litri fiecare, plus manșoane încălzite și un suport de bagaje care integrează mânere de susținere pentru pasager.

Dotările sunt completate de un cric central, o priză suplimentară de 12 volți și două scheme coloristice dedicate modelului – Nimbus Grey și Phantom Blue. Modelul va fi disponibil din 2019.

Yamaha XMAX Iron Max

Toată seria XMAX (125, 300 și 400) primește varianta specială Iron Max, în culoarea Sword Grey, cu inserții de piele sub bord, inel cromat la cadranul din bord și alte dotări speciale.

Yamaha 3CT 300 Concept

Conceptul 3CT 300 prefigurează apariția unui scuter Yamaha cu trei roți de cilindree medie. După Tricity 125 și Tricity 155, urmează, se pare un model mai mare și mai luxos. Acesta are și sistem de blocare a mecanismului de înclinare al roților față, astfel încât scuterul să se mențină vertical fără ca riderul să pună piciorul jos (ca Piaggio MP3).

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account