Micul comutter asiatic FZ-S: iată cum abordează Yamaha conceptul de motocicletă „hibridă”

Yamaha FZ-S este un comutter de 150 cmc, popular în Asia și ajuns la a patra generație, expusă de curând în India, la Bharat Mobility Expo. Motocicleta poate fi descrisă drept un mild-hybrid.

Spre deosebire de Kawasaki Ninja 7 Hybrid, care combină un motor termic cu un motor electric de tracțiune compact, Yamaha FZ-S are parte de o abordare diferită. Motocicleta se bucură de o creștere temporară a puterii și a cuplului oferite de un așa numit Integrated Started Generator (ISG), conectat la arborele cotit.

Această componentă se găsește deja instalată pe unele scutere mici de la Yamaha, așa cum este RayZR, unde oferă asistență electrică pentru a crește puterea în timpul demarajelor, furnizând și capacitatea Start/Stop.

Noutatea în cazul FZ-S este că acest ISG ajută motorul termic la ture joase și medii, producând o creștere temporară a performanțelor, dar și o scădere a emisiilor poluante, mai consistente atunci când propulsorul nu lucrează în intervalul său optim de turații.

Astfel, se spune că o motocicletă ca FZ-S, de 150 cmc, ajunge să simtă atunci când se accelerează, ca un model de 200 cmc. Plus că, potrivit Yamaha, consumul ajunge la 2.16 litri/100 km. Desigur, vorbim despre cilindree mici și valori de consum care îi interesează mai mult pe cei foarte „practici” pentru ca să ne exprimăm elegant, dar, dacă ne mutăm în segmentul de cilindree de peste 600 cmc, cu siguranță, creșterea de putere și scăderea consumului vor deveni mult mai interesante.

Iar asta, e ceva la ce ne putem aștepta pe viitor. Producătorii japonezi și cu siguranță nu doar, țin în mânecă aceste soluții „hibride” sunt nevoiți să o facă în actualele condiții economico-politice. Și,  ceea ce face ca lucrurile să fie mai frumoase este că din punct de vedere tehnic avem șansa să ne uităm la trei abordări diferite.

Să nu uităm de motorul V3 cu compresor electric dezvoltat de Honda, care oferă un cuplu ridicat, pe toată plaja de turații. Iată așadar că în ciuda manevrelor politice, motorul termic, odată re-stimulată creativitatea inginerilor, nu se lasă atât de ușor pensionat!

foto via newatlas

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account