Yamaha a prezentat o versiune complet nouă a sportivei de cilindree mică YZF-R3, cu puțin timp înainte de Salonul Moto de la Milano.
Noua R3 arată acum mai asemănător cu prototipul de MotoGP, YZR-M1, preluând linia de design începută acum trei ani cu R1 și continuată anul trecut cu R6.
Dar nu este vorba doar de un facelift, căci schimbările sunt destul de importante și pe partea tehnică. Asta, probabil, și pentru că Yamaha vrea să obțină performanțe mai bune în competițiile de Supersport 300 din întreaga lume, acestea fiind din ce în ce mai populare și dominate de concurenții de la Kawasaki în mondialul de Supersport 300 2018.
Astfel, noua R3 este echipată cu același motor cu doi cilindri paraleli, de 321 cmc, cu patru supape pe cilindru, pistoane forjate din aluminiu și cilindri de DiASil. Ciclistica s-a schimbat și ea, în principal prin adoptarea unei furci inversate KYB cu jambe de 37 mm.
Rezervorul are o cu totul altă formă, pentru a favoriza pilotajul sportiv și adoptarea poziției ghemuite în spatele parbrizului pe pistă, iar ghidonul se află acum mai jos, tot pentru a facilita abordarea poziției hanging-off pe pistă. Forma carenelor și a parbrizului a fost studiată în tunelul aerodinamic, rezistența aerodinamică fiind redusă cu 7%, ceea ce duce la o viteză maximă cu 8 km/h mai mare. Farurile sunt acum cu LED.