Yamaha a prezentat anul trecut la EICMA prototipul Ténéré 700 Raid, care s-a bucurat de succes. Iată că acum au apărut o serie de patente, e drept deocamdată doar în această formă monocromatică, dar care indică faptul că nu va mai dura mult și vom vedea această motocicletă sub formă de model de producție. Poate, chiar în acest an!
Deloc surprinzător, prototipul 700 Raid era garnisit cu o sumedenie de componente de tuning, precum evacuare Akrapovic, capace pentru motor prelucrate prin mașinare, frâne, suspensii, dar și intrumente pentru rally-raid, care includeau un derulator de roadbook. Yamaha nu a trebuit să caute mai departe de catalogul GYTR, iar rideri precum Pol Tarrés și Alessandro Botturi s-au bucurat de ceea ce poate acest prototip, tocmai în deșertul marocan.
Mai departe, Yamaha pare că se ține de promisiunea potrivit căruia Raid Prototype va alerga spre noi orizonturi. Casa din Iwate surprinde însă mai degrabă cu liniile motocicletei, care, nu erau prea vizibile, ținând cont de schema de culoare în care venea Raid Prototype. De această data, componentele sunt standard, aripa roții față nu mai este una tip motocross, în schimb putem observa rezervorul substantial mărit, șaua redesenată care se extinde mult deasupra rezervorului, și, desigur, noile elemente de carenaj, cât și un aspect general mai agresiv al motocicletei care, foarte posibil, va intra în producție. De fapt, putem spune că viitoarea Ténéré 700 Raid va fi pentru Ténéré 700 ceea ce R1250GS Adventure este pentru R1250GS. Desigur, respectând proporțiile.

O imagine în care se poate observa cât de diferită este din punct de vedere al proporțiilor varianta Raid (dreapta), față de actuala Ténéré (stânga).
Foarte probabil, modelul de producție va putea fi echipat similar prototipului, acest lucru putându-se face facil, cu ajutorul unor cataloage precum cel GYTR. Continuând analiza motocicletei, bordul este diferit, există două bușoane pentru rezervorul ce pare a avea minim 20 de litri dar și protecții laterale, iar scutul motorului este și el redesenat. Lista poate continua: deflectoare pentru vânt în jurul farului și scărițe mai late, cu un profil mai agresiv. Una peste alta, Ténéré 700 Raid se pregătește pentru cele mai dure drumuri, pentru cele mai lungi călătorii. Și credem că nimeni nu ar avea ceva de obiectat.