Custom: Choppers Life Pro-Street

Custom: Choppers Life Pro-Street

Cei care urmaresc episoade din American Choppers sau Biker Build-Off ar trebui sa stie ca avem si in Romania customizatori profesionisti foarte priceputi. Iata o creatie din 2013 a sibienilor de la Choppers Life.

[wzslider]

Foto: Dragos Savu

Nu stiu daca ati auzit vreodata de Choppers Life. Daca nu, auziti acum. Si ar fi bine sa tineti minte numele, caci e vorba de unii dintre putinii creatori de motociclete custom de la noi din tara si veti mai auzi negresit de ei.

Pe Cornel de la Choppers Life, caruia prietenii ii spun Corne, l-am cunoscut cu multi ani in urma, cand discutam despre alta creatie a baietilor, un chopper cu furca extra lunga, ghidon extra lat si un aspect oarecum extra… terestru, pe care il admiram intens. Sibianul plin de tatuaje vorbeste calm, cum ii sade bine oricarui ardelean molcom, dar din felul sau de a vorbi razbate o pasiune intensa pentru motociclete si pentru creatie caruia e evident ca omul respectiv ii dedica tot timpul si efortul sau.

O creatie din 2013 a atelierului sibian, pe care o puteti admira si voi in acest articol, s-a nascut la cererea proprietarului. Acesta, un bucurestean pe nume Dragos, l-a sunat intr-o zi pe Corne: “Vreau o motocicleta. Hai sa facem una.”

Dupa o conversatie de cateva ore, se hotarasera la o motocicleta Pro-Street. Decizia nu a fost usoara, pentru ca initial voiau sa faca o motocicleta de la zero, adica sa ia piesele si sa se apuce de treaba, dar i-a descurajat omologarea pe care ar fi urmat s-o faca la RAR, asa ca s-au hotarat sa ia o motocicleta si sa modifice totul in afara de motor.

SSD_1384

Corne ar fi vrut sa faca un chopper, dar pana la urma au ramas la ideea lui Dragos cu un custom Pro-Street. “A ramas cum a vrut el, ca doar el platea,”ne spune Corne razand. “Am luat motocicleta. Dragos s-a ocupat de transport, pentru ca lucreaza in domeniu, apoi ne-am apucat de treaba.” Cat a durat? “Nu pot sa-ti spun exact, ca au fost si zile cand nu lucram, dar in principiu ar dura cam doua luni, asta, bineinteles, dupa ce ai piesele si motocicleta. Depinde de foarte multi factori: detalii, vopsitorie, airbrush etc.”

“L-am sunat pe prietenul meu Bono din Cluj, i-am povestit ce avem de gand, i-am spus ca am nevoie de ajutorul lui si ne-am apucat de treaba. Pot sa spun ca fara ajutorul lui mi-ar fi fost foarte greu…” isi aminteste Corne.

SSD_1381

Dar, cum socoteala de acasa aproape niciodata nu se potriveste cu cea din targ, problemele neprevazute au aparut destul de repede. Cand au desfacut motocicleta, si-au dat seama ca placa de la cutia de viteze era rupta, asta afectand cutia de viteze si transmisia primara. Abia dupa ce au cumparat o cutie si o transmisie noua si-au dat seama ca problema era cauzata de faptul ca placa de pe cadru pe care se aseaza cutia de viteze fusese sudata gresit. “Ceva ciudat,” spune Corne. “Deci toata lumea poate sa greseasca…” Problema a fost ca si-au dat seama de acest detaliu extrem de important de-abia dupa ce au terminat de vopsit si pictat motocicleta.

“A fost groaznic de greu sa refacem, dar am reusit,” ne povesteste Corne. “Lucram ca si cum am fi avut in mana un ou pe care nu aveam voie sa il spargem. A fost foarte complicat, dar, datorita lui Bono, am reusit. Am imbunatatit rezervorul, am modificat aripile, am schimbat stopul spate, i-am pus suspensie pe aer, cutie de viteze noua, transmisie primara noua, comenzi pentru picioare, comenzi pentru maini…”

SSD_1420

Dar Corne este de parere ca motocicleta iese in evidenta prin vopsea, capitol la care s-a lucrat foarte mult. Prietenul Dani a vopsit masinaria si Zolly din Odorhei s-a ocupat de airbrush, iar Corne accentueaza ca vrea sa le multumesca pentru treaba minunata pe care au facut-o. “Cred ca motocicleta are vreo 20-22 de straturi de lac si vopsea. In caz ca va intrebati de unde vine numarul 73, aflati ca e numarul norocos al lui Dragos. Daca apare motocicleta pe strada, cred ca si daca esti orb o vezi,” rade Corne. “Cel mai mult imi place cum se vede la lumina felinarelor, noaptea. E imaginea mea preferata. Mi-a placut foarte mult si intalnirea cu Dragos, pentru ca in momentul in care a vazut motocicleta a ramas fara cuvinte… cred ca asta e lucrul cel mai important. Pana la urma, valoarea motocicletei e data de om, asta e parerea mea. Vreau sa ii multumesc lui Dragos ca mi-a dat ocazia sa fac aceasta motocicleta pentru el.”

SSD_1446

Alte detalii despre creatia Choppers Life? Motorul este un S&S de 96 inci cubi (adica 1.600 cmc pe limba noastra), cutia de viteze este Baker cu sase trepte, transmisia primara este BDL Polished Billet TF 2000, furca este Ceriani, suspensia penumatica pe spate este Legend Air Ride, franele sunt Performance Machine, ca si jantele. Pneurile Metzeler au dimensiuni la fel de neobisnuite ca motocicleta: 90/21 pe fata, ca o motocicleta de enduro si 240/18 pe spate, mai lat decat al multor masini.

Urmatorul proiect? “O sa fie un chopper,” ne spune Corne entuziasmat. “E o motocicleta pe care mi-am dorit sa o fac de mult timp si cred ca acum a venit vremea ei…” Ce putem sa le spunem baietilor talentati de la Choppers Life, decat “Spor la treaba!”.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account