Test Honda VT750C2 Shadow: Slow and low

Honda VT750C2 Shadow este pur si simplu un cruiser, fara pretentii, fara prea multe brizbrizuri. Cei care apreciaza plimbarile lejere si motocicletele simple si robuste vor fi incantati, dar cei carora le place motociclismul mai „condimentat” se vor orienta in alta parte.

[wzslider]

foto: Andrei Barbu

Honda Shadow 750 exista de cand lumea. Mai exact, din 1983, cand Honda a prezentat varianta 750c a gamei de cruisere Shadow. Si, cum este de obicei cazul la motocicletele custom si cruiser, progresul tehnologic nu a schimbat foarte mult modelul de-a lungul celor 30 de ani de cariera. Daca ne uitam la sportivele, crosserele sau enduro-urile din anii ’80, diferentele fata de modelele actuale sunt enorme. Nu este cazul la cruisere, unde singurele schimbari majore sunt motoarele care polueaza mai putin si franele ceva mai eficiente.

Honda VT750C2S (lung nume, nu) are aceeasi linie de cruiser clasic ca predecesoarele, cu aripi mari pe fata si pe spate, un rezervor cu forma simpla si multe suprafete cromate, cum ii sade bine unei astfel de motociclete. Motorul de 750 cmc este alimentat acum prin injectie electronica si evacuarea are catalizator. Puterea maxima de 46 CP nu va da pe nimeni pe spate, dar, avand in vedere ca este vorba de un cruiser, ne putem astepta la un cuplu distribuit foarte uniform (maximul e 65 Nm la 3.500 rpm) pe toata plaja de turatie. Pe care nu o putem vizualiza, ca nu exista turometru. Bordul este foarte simplu, incorporand un vitezometru analogic foarte mare, cativa martori luminosi si un mic display digital, unde se pot vizualiza cateva informatii (kilometraj, jurnalier, ora).

Pozitia in sa este una destul de familiara pentru cei obisnuiti cu cruiserele, dar pentru subsemnatul, care nu a mai calarit un astfel de utilaj de cel putin doi ani, pare de-a dreptul bizara. Desi trebuie spus ca Shadow nu este genul de custom „extrem”, cu scaritele si ghidonul in alt cod postal fata de sa, pozitia ramane specifica acestui stil de vehicul si necesita o oarecare acomodare pentru „outsideri”. Scaritele sunt avansate, ghidonul larg si saua foarte, foarte joasa. Stand pe loc si la viteze mici, pozitia e destul de confortabila. Problema apare la viteze mai mari, cand vantul te patrunde peste tot, protectia fiind zero. Desi vremea era chiar placuta, la 100 km/h simteam frigul la genunchi, glezne si cam peste tot, de altfel.

Trebuie sa spun ca dintre toate genurile de motocicleta, chopperele si cruiserele sunt cele pe a caror lungime de unda nu ma prea gasesc niciodata. Nu sunt nici practice, nici agile si nu se preteaza la niciuna dintre activitatile mai dinamice pe care imi place sa le fac cu o motocicleta. Desi lumea le percepe ca fiind confortabile, un tourer sau enduro-tourer le intrece lejer la acest capitol. Acestea fiind zise, in anumite momente, cand se aliniaza planetele intr-un fel anume, cruiserul isi intra in drepturi si nu imi doresc sa fiu in saua altei motociclete. Singura problema este ca aceste momente sunt destul de rare, pentru mine. Un astfel de moment am trait cu aceasta Honda Shadow pe un bulevard bucurestean, la apusul soarelui, in trafic lejer, mergand relaxat, fara sa ma grabesc undeva. Motorul V2 toarce linistit, suna placut si masa de fier si crom de sub mine parca prinde viata.

Hotarat lucru, are si cruiserul momentele lui. Dar clipa trece repede cand ajung pe o strada aglomerata, plina de gropi. Suspensia spate nu are cursa suficienta ca sa amortizeze denivelarile mari si pozitia tipica unui custom te obliga sa iei toate socurile in spate. Ridicarea in scarite nu e o optiune. Noroc ca franele sunt cat se poate de moderne, spre deosebire de ale cruiserelor de odinioara. Acum cativa ani era sa intru pe rosu intr-o intersectie cand franele unui Harley-Davidson Sportster customizat s-au facut ca nu prea mai merg. VT750 are acum C-ABS – un sistem de franare combinat, la care se adauga si ABS. Franele sunt foarte usor de dozat si puterea nu lasa de dorit in niciun moment. Si, pentru ca motocicleta are ampatamentul unei furgonete mici, este foarte stabila pe franare, inspirand siguranta. Si strecurarea prin trafic este destul de simpla, odata ce te-ai obisnuit cu pozitia. Problema este ca ghidonul lat incurca la manevrele in spatii inguste. Motorul V2 trage lin si merge rotund, avand cuplu din plin inca de la ralanti. Dar daca va asteptati la demaraje fulminante, atunci va trebuie un cruiser de cel putin 1.500 cmc. Puterea lui VT750 este limitata, dar suficienta pentru o astfel de motocicleta.

Honda VT750C2S Shadow convinge pasionatii de cruisere prin finsarile elegante, aerul de robustete si durabilitate pe care il degaja si atitudinea de motocicleta simpla si la obiect, fara artificii. Pretul de 9.790 de euro poate parea piperat, dar se aliniaza cu preturile concurentei. In plus, site-ul importatorului Honda anunta o reducere de 2.000 de euro. Recomandabil pentru fanii genului.

 

NE PLACE

Calitatea fabricatiei. Frane. (Relativ) confort.

NU NE PLACE

– Protectie la vant. Lipsa caracter. Suspensie spate seaca.

 

Motor  2 cilindri in V, 745 cmc, racit cu lichid

Putere 46 CP la 5.500 rpm

Cuplu   65 Nm la 3.500 rpm

Transmisie      finala prin arbore cardanic, cutie de viteze cu 5 trepte, ambreiaj multidisc in baie de ulei

Suspensii         fata furca telescopica, cursa 117 mm, spate 2 amortizoare, cursa 90 mm

Frane   fata 2 discuri de 296 mm, etriere cu 3 pistonase, spate disc de 276 mm, etrier cu 1 pistonas, C-ABS

Masa   262 kg

Pret     9.790 euro (www.honda-moto.ro)

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account