Harley-Davidson Night Rod Special este un power-cruiser care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Cel mai „întunecat” membru al familiei V-Rod s-a înnoit pentru 2015 și arată mai bine decât oricând. Și nici nu merge rău deloc.
[wzslider]foto: Andrei Gemeș
Deși nu sunt un mare fan al chopperelor sau cruiserelor în general, am avut dintotdeauna o slăbiciune pentru gama V-Rod de la Harley-Davidson. Deși au același ampatament kilometric, poziție în șa întinsă și scărițe joase și înaintate, modelele V-Rod sunt power-cruisere, adică te încântă și prin felul în care trage motorul, nu doar prin cum arată atunci când le parchezi la terasă.
Și noul Night Rod Special chiar arată foarte bine parcat la terasă. După cum îi spune și numele, motocicleta este neagră complet, inclusiv la nivelul jambelor și jugurilor furcii și jantelor. Motorul V2 de 1.247 cmc, răcit cu lichid, este și el negru, cu excepția lamelelor de răcire. Motocicleta este joasă, lungă și inspiră forță, accentuată de pneul spate ultra-lat, de 240. Calitatea fabricației este la nivelul cu care ne-a obișnuit producătorul american de multă vreme încoace, cu vopseaua impecabilă și suprafețele excelent finisate.
Poziția la ghidon este una tipică power cruiserelor, cu picioarele în față și bustul aplecat spre un ghidon plat. Stând așa pe o motocicletă mare, lungă și neagră, te simți ca un „bad boy” chiar dacă în viața de zi cu zi ești un contabil care tricotează în timpul liber. Când pornești motorul bicilindric, la început te surprinde prin felul „rotund” și „normal” în care funcționează, complet diferit de clasicele Harley-uri răcite cu aer din gamele Sportster, Dyna sau Softail. Propulsorul de pe Night Rod nu are nimic în comun cu bicilindrul „old-school” cu unghiul de 45 de grade între cilindri și sunet sacadat. Este răcit cu lichid și se turează ca un motor de sportivă, cu linia roșie începând la 9.000 rpm și o putere maximă de peste 120 CP, adică aproape dublu cât un Harley „normal”. Motorul se pornește la o simplă apăsare de buton, fără să fie nevoie să introduci cheia în contactul aflat în lateral, căci exemplarul testat era dotat cu sistem keyless go.
Deși este lungă cât un autobuz și aproape la fel de grea, motocicleta americană nu se manevrează atât de greu cât ți-ai imagina la viteze mici, deși cere o mână sigură. Aici ajută ambreiajul acționat hidraulic, foarte ușor de dozat. În mod clar, însă, motocicleta nu este făcută pentru a se strecura prin traficul aglomerat. Dar te face să te simți deosebit încă de la primii metri, motorul V2 la 60 de grade împingând cu forță de la turații foarte joase. Dacă insiști cu gazul, bicilindrul se turează vehement într-o coloană sonoră foarte plăcută și te aruncă spre orizont cu forță. Pneul spate de 240 transmite fără probleme toată puterea la sol chiar și la temperatura de 3-4 grade din timpul testului, făcând din Night Rod Special un dragster excelent.
Pe viraje, motocicleta este plăcută de pilotat, foarte stabilă (evident, cu asemenea ciclistică), dar și mai neutră și mai ascultătoare decât te-ai aștepta, având în vedere lățimea cauciucului de pe spate. Suspensiile sunt ferme, fără a deveni excesiv de inconfortabile, și asigură un control foarte bun în pilotaj sportiv și la accelerări și frânări hotărâte. Problema, ca la orice Harley, survine atunci când încerci să „te dai” mai serios și te trezești că atingi asfaltul cu scărițele cam prea devreme. Aș prefera niște scărițe mai înalte și amplasate mai în spate.
Frânele își fac treaba foarte bine, dar frâna față necesită ceva forță la manetă pentru decelerări hotărâte. Pilotajul agresiv este facilitat și de ergonomia postului de pilotaj, cu șaua comodă și „scobită”, care te susține la accelerări puternice.
Deși puriștii mărcii din Milwaukee vor susține că Night Rod Special nu este un Harley adevărat, căci nu are motorul consacrat și este prea sportiv, realitatea este că acest power-cruiser transmite spiritul „american made” prin toți porii și te încântă prin putere și caracter. Pentru un plus de carismă, nu i-ar strica niște tobe sport, ca să se audă motorul mai bine. Dar nu încape îndoială că Night Rod Special este o motocicletă deosebită, care îți dă fiori atât când ești cu gazul în plin, cât și când o parchezi la terasă.
NE PLACE
- Estetică. Motor
- Finisări
- Caracter
NU NE PLACE
- Confort la drum lung
- Libertate de înclinare limitată
DATE TEHNICE
Motor 2 cilindri în V la 60 de grade, 1.247 cmc, răcit cu lichid
Putere aproximativ 120 CP
Cuplu 111 Nm la 7.250 rpm
Transmisie cinci trepte, finală prin curea dințată, ambreiaj antihopping
Suspensii față furcă inversată, spate două amortizoare
Frâne față 2 discuri, etriere cu 4 pistonașe, spate 1 disc, etrier cu 4 pistonașe
Masă proprie 289 kg la gol
Preț 15.500 euro + TVA (www.harley-davidson-bucuresti.ro)