Test Harley-Davidson Street Glide Special – Easy Rider

Harley-Davidson Street Glide Special (21)

Harley-Davidson Street Glide Special, cu noul motor Milwaukee Eight, a devenit modelul meu preferat din gama producătorului american. Arătos și plăcut de pilotat, cruiserul din Wisconsin are tone de caracter și un stil inconfundabil. La un preț pe măsură: 27.660 de euro.

Știu că multora dintre voi le-au apărut câteva pete roșii pe piele când au citit mai sus prețul de pornire al noului cruiser/tourer din Milwaukee. Cu banii ăștia ții vreo doi copii la facultate (dacă nu beau prea mult și nu repetă ani), așa că o ușoară reacție alergică este complet naturală când te gândești că poți să-i dai pe un vehicul cu două roți.

Harley-Davidson Street Glide Special (1)

Și acum, ca să vă dezarmăm total, iată un fapt interesant: Street Glide este cel mai bine vândut model de motocicletă cu cilindree de peste 500 cmc din lume! Asta și pentru că Harley-Davidson vinde mult mai multe motociclete de peste 500 cmc decât orice alt constructor la nivel mondial. Adică peste dublul următorului clasat, ca să vă faceți o idee. Asta deși motocicletele din Wisconsin nu costă tocmai puțin (și unele costă o mică avere) și nu au pretenția de a fi, la modul obiectiv, cele mai rapide, mai confortabile, mai ușoare sau mai avansate tehnologic vehicule pe două roți din lume. Ba chiar dimpotrivă: motorul V2 la 45 de grade folosit de majoritatea modelelor H-D își are rădăcinile în perioada postbelică, sistemul ABS a apărut relativ de curând pe modelele din Milwaukee și nu prea există cine știe ce electronică avansată sau soluții tehnice revoluționare.

Cu toate acestea, inginerii din Wisconsin nu dorm. Dovada este noua generație de motoare Milwaukee Eight, care au apărut anul acesta pe gama Touring (din care face parte și Street Glide Special). Producătorul american înnoiește foarte rar motorul V2 care constituie sufletul motocicletelor sale, dar pasul pe care l-a făcut în 2016 este unul semnificativ.

Harley-Davidson Street Glide Special (13)

Propulsorul Milwaukee Eight 107 se numește așa pentru că acum are patru supape pe cilindru (deci opt în total) și este complet schimbat față de vechea generație. Are două bujii pe cilindru, un raport de comprimare mai mare, astfel încât cuplul maxim a crescut cu 10%, dar vibrațiile și consumul au scăzut. Și sunetul motorului este diferit acum: ceva mai gros și mai grav, dar păstrând tonalitatea de bariton și acel timbru atât de specific motocicletelor din Milwaukee. Carterul și transmisia au fost reproiectate de la zero, ocupând acum mai puțin spațiu și făcând mai mult loc pentru picioarele pilotului, inclusiv în dreptul carcasei filtrului de aer. Catalizatorul a fost amplasat mai în spate, pentru a transmite mai puțină căldură la picioarele pasagerului.

Am mers destul de mult cu precedenta generație a lui Street Glide Special și m-a încântat foarte tare, dar trebuie să spun că noul motor transformă experiența conducerii tourer-ului american dintr-una foarte plăcută într-una absolut memorabilă. Noul motor parcă aduce exact ingredientele care lipseau din cocktail-ul de cuplu, prezență scenică și plăcere a pilotajului care este Street Glide. Foarte prompt la fiecare răsucire a manșonului de accelerație, livrează un val de cuplu previzibil și liniar în orice moment. Dacă, pe hârtie, câștigul de cuplu este de 10%, plusul se simte înzecit în realitate, probabil amplificat de promptitudinea cu care bicilindrul răspunde la fiecare accelerare, oricât de ușoară, de ușurința cu care se turează și de reprizele comparabile cu ale unei motociclete sportive. Pentru un rider care preferă un stil activ, ca mine, propulsorul Milwaukee Eight este mană cerească.

Harley-Davidson Street Glide Special (6)

Partea frumoasă este că noul Street Glide Special are și o ciclistică pe măsură, cu care te poate distra de minune în virajele de viteză medie și mare. În general, cruiserele nu se comportă tocmai ideal pe viraje, mai ales pentru cei obișnuiți cu un stil sportiv, dar Street Glide este o excepție de la această regulă. Precis, stabil și cu o libertate de înclinare surprinzător de mare pentru un cruiser de aceste dimensiuni, este o plăcere pură să-l duci de pe un viraj pe altul, la viteze între 70 și 130 km/h. La aceste viteze, ghidonul lat îți oferă o pârghie zdravănă și motocicleta este surprinzător de ușor de înscris pe trasă. Desigur, avem totuși de-a face cu o motocicletă lungă cât o zi de post, care cântărește aproape 400 kg, deci nu ne putem aștepta la performanțe nemaivăzute și, pe viraje lente, ampatamentul lung își spune cuvântul și scărițele sub formă de plăci vor freca destul de mult asfaltul. La viteze mai mari, protecția la vânt „ciudată” și inerția celor trei chintale și jumătate de fier îți vor frâna entuziasmul.

Harley-Davidson Street Glide Special (9)

Că tot a venit vorba de protecție aerodinamică, aceasta este o particularitate a lui Street Glide Special, indusă de mini parbrizul de deasupra carenei frontale. Acesta deviază aerul într-un așa fel încât, dacă ești mai înalt decât media, turbulențele ajung să-ți lovească destul de mult casca la viteze de croazieră de peste 130 km/h. Deflectorul încorporat în carenă, care poate fi închis sau deschis printr-o apăsare de buton, ameliorează lucrurile întrucâtva, dar nu rezolvă complet problema. Așa că, dacă vrei să faci touring serios cu Street Glide Special, s-ar putea să vrei un parbriz mai mare. Caz în care, din punctul meu de vedere, îi știrbești puțin caracterul special, pe care i-l dădea în parte tocmai parbrizul scurt.

În rest, la drum lung te simți excelent, mai ales dacă asfaltul este în stare bună (suspensia spate are cursa foarte scurtă și nu agreează denivelările mari). Poziția în șa este foarte nimerită, șaua e confortabilă și sistemul audio amplifică bucuria oricărei călătorii. Și muzica se aude și la viteze de peste 130 km/h. Frânele, prevăzute cu ABS, își fac treaba foarte bine în orice situație, fiind foarte modulabile, dar necesitând destul de multă forță la nivelul manetei pentru decelerare maximă.

Harley-Davidson Street Glide Special (10)

Fiind vorba de un cruiser american, avem câteva hectare de crom răspândite peste tot, de la jante până la motor și transmisie, trecând pe la ghidon, furcă și alte elemente decorative. Cromul este autentic și profund, iar calitatea finisărilor este excelentă. Butoanele de pe ghidon se acționează intuitiv (există și cruise control) și sistemul audio este foarte ușor de comandat, iar calitatea sunetului este excelentă.

Harley-Davidson Street Glide Special, în cea mai nouă încarnare a sa, este destinat riderului care vrea un „bagger” cool, care atrage priviri când e parcat la terasă, dar care poate fi și un tovarăș perfect la drum lung și care te poate distra atunci când drumul devine virajat. Este un cruiser desăvârșit, dar nu un tourer perfect. Noul motor Milwaukee Eight 107 de 1.745 cmc se comportă excelent, motocicleta arată bine, are tone de caracter și este surprinzător de agilă pe viraje. Nu costă puțin, dar îți atinge sufletul într-un fel aparte. Și, până la urmă, copiii nu trebuie neapărat să meargă la facultate, nu?

[table id=6 /]

text: Marius Băcilă

foto: Dragoș Savu

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account