Cum îmi aleg prima motocicletă?

Cum îmi aleg prima motocicletă?

Așadar, avem plasticul cu categoria A (sau A1, sau A2, eventual) în buzunar, acum ce facem? Desigur, urmează să ne procurăm o motocicletă ca să zburdăm spre orizont cum am văzut în filme. Un lucru destul de simplu de zis, nu tocmai facil de făcut.

Honda CB500F 2019 – o motocicletă ideală pentur început. Ușor de condus, nu foarte puternică, nu foarte scumpă.

Ce motocicletă îmi iau? Posibilitățile sunt foarte numeroase. În primul rând, trebuie să mă gândesc ce buget am pentru motocicletă. Asta, desigur, după ce scad banii pe care am să-i dau pe echipament. Prin asta mă refer la echipament complet, de cea mai bună calitate posibilă. Este mult mai important să fiu bine echipat (o să vedem mai târziu de ce) decât să am cea mai nouă sau mai performantă motocicletă, mai ales ca începător.

La polul opus al spectrului motocicletelor de începători: BMW S 1000 RR 2019. Prea multă putere, frâne prea puternice, poziție insuficient de naturală, care necesită obișnuință. Ciclistică prea precisă și agilă, prea mult feedback. Nu înseamnă moarte sigură, ci (în cel mai bun caz) un progres mai lent (poate chiar mult mai lent), pe bani mult mai mulți.

Așadar, bugetul este primul factor de care trebuie să ținem seama. Dacă dispunem de o sumă între 5.000 și 7.000 de euro, putem să optăm pentru o motocicletă nouă de cilindree mică sau medie, prietenoasă cu începătorii și cu cel puțin doi ani de garanție. Cu aceeași sumă putem să cumpărăm motociclete de cilindree mai mare destul de interesante pe piața SH, dar prima motocicletă ar trebui să fie una cât mai lejeră și facil de pilotat. Nu super arătoasă, nu extrem de performantă.

Cu o sumă între 1.500 și 4.000 de euro putem să cumpărăm o motocicletă rulată, în stare decentă. Din nou, trebuie să rezistăm tendințelor de a cumpăra motocicleta cu sufletul și să încercăm să ne folosim cât mai mult rațiunea. Ce înseamnă asta? Dacă te uiți la MotoGP și visezi la un CBR de 180 de cai-putere, rezistă impulsului de a-ți lua o supersportivă pentru că, în mintea ta, asta e motocicleta care-ți place. Adevărul este că, până nu ai făcut ceva kilometri pe stradă, încă nu știi ce-ți place. Preferințele tale țin mai mult de estetică și de imaginea pe care o proiectează un model de motocicletă, nu de cum se conduce.

Așadar, prima motocicletă, indiferent cât de veche sau de nouă este, ar trebui, în primul rând, să nu-ți consume resurse de concentrare pentru simplul fapt că stai pe ea. O supersportivă sau un cruiser modificat cu ghidon foarte înalt te vor solicita chiar și când stai pe loc, consumându-ți resurse de concentrare pe care ar trebui să le folosești pentru traficul din jur. De aceea, în mod ideal, prima motocicletă trebuie să aibă o poziție naturală în șa, să nu fie foarte grea, puternică, sportivă sau să răspundă prea prompt la comenzi. Asta nu înseamnă că o motocicletă mare și puternică e o condamnare la moarte, doar că îți va fi mult mai greu să progresezi dacă ți-e frică de motocicleta pe care mergi.

BMW

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account