Editorial Rider Academy: Am căzut, ce rămâne de făcut?

O serie de evenimente din ultima vreme m-au făcut să mă gândesc destul de serios și de intens la aspectul cel mai puțin plăcut al motociclismului: momentul în care motocicleta pleacă de sub tine și faci cunoștință cu solul într-un mod pe care nu ți l-ai fi dorit niciodată.

IMG_3917

O mulțime de mituri se învârtesc în jurul ideii de a cădea cu motocicleta. Unii zic că nu ești motociclist cu adevărat până nu cazi cel puțin o dată, tratând căzătura ca pe un ritual de inițiere. În mod perfect convenabil pentru discursul lor, respectivii au căzut cel puțin o dată, deci și-au obținut titulatura oficială. Alții spun că totul e “după cum ți-o fi norocul”, indiferent dacă mergi echipat sau nu și dacă încerci să mergi preventiv sau tragi ca apucatul. Unii zic că, dacă ți se întâmplă să cazi de câteva ori într-un sezon, ar fi bine să te lași, că motociclismul nu-i de tine. Alții zic că, după o căzătură, trebuie să te sui imediat înapoi și să uiți cât mai repede ce s-a întâmplat, ca să nu prinzi frică.

Sincer să fiu, până anul acesta, nu m-am gândit niciodată foarte intens la tot acest fenomen, pentru că toată atenția mea era consumată de modurile în care poți evita căzătura, nu la ce fac dacă mi se întâmplă. Pentru că nu mi se prea întâmpla (nu pe stradă, cel puțin), dobândisem, cred, și un fel de complex de invincibilitate. Eram încrezător în nivelul meu de control al utilajului și mergeam mereu cu o marjă suficient de mare de eroare ca să elimin aproape toate posibilitățile de a se întâmpla vreo trosneală. În 9-10 ani de motociclism și aproape 200.000 de kilometri pe stradă, avusesem parte de un accident în primii 500 km (din cauză că n-am fost în stare să frânez cum trebuie când un taxi s-a băgat abuziv pe banda mea), fără urmări deosebite, și de unul după 160.000 km, în care un șofer a intrat în piciorul meu din lateral și mi l-a distrus, la 20 km/h. De unul singur nu căzusem niciodată, dacă eliminăm clasicele mici neplăceri cu motociclete căzute de pe cric, în parcare. Pe pistă, singura mea căzătură se întâmplase pe Pannoniaring, acum trei ani, când scărița dreaptă a motocicletei a căzut pur și simplu în timp ce mă înscriam într-un viraj de dreapta, la circa 150-160 km/h. Înfricoșător, dar fără urmări serioase.

Puteți citi restul articolului pe site-ul școlii noastre de pilotaj moto, Rider Academy.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account