MotoGP: începutul amânat până în aprilie. Sezon compromis?

Temutul coronavirus a afectat până la urmă Motomondialul, și încă în ce fel! După anularea sesiunilor clasei regină pentru Qatar, etapa din Thailanda a fost amânată cu totul. Sezonul ar trebui să înceapă „de-adevăratelea” în Texas, pe 3 aprilie. Dar până atunci se mai pot întâmpla multe…

Aici, la Motobikes, am încercat să evităm subiectul facil, dar care aduce mult trafic, al mult-mediatizatului „coronavirus”. Asta pentru că ne-am simți vinovați să contribuim la panica generală, pe care canalele media principale par să o alimenteze în fiecare zi. Până la urmă, după o scurtă documentare, rezultă că este vorba de o gripă ceva mai contagioasă, care poate să-i afecteze serios pe cei foarte bătrâni sau care suferă deja de boli serioase, dar care nu are cine știe ce efecte îngrozitoare asupra oamenilor cu o stare generală de sănătate acceptabilă sau a copiilor. Sigur, trebuie ținut sub control, trebuie luate măsuri de prevenție, e bine să se limiteze viteza cu care se extinde acest virus, dar nu este cazul să intrăm în panică, pentru că nu este vorba de ciuma din secolul XIV.

Dar iată că acest Covid-19 începe ușor-ușor să ne afecteze mersul vieții de zi cu zi. Anumite produse din China nu se mai livrează pe termen nedeterminat, panica îi face pe mulți oameni să de iama în magazine, în special în rafturile cu făină, ulei și zahăr (pentru provizii serioase de gogoși, ca să petreci cum trebuie de coronavirus), așa că noi, ăștia mai puțin speriați, nu mai găsim ce ne trebuie, prețul măștilor chirurgicale va rivaliza în curând cu cel al aurului și, ce-i mai rău pentru noi, dependenții de curse, primele două etape de MotoGP sunt parțial compromise.

Vă spuneam aseară că Dorna a luat decizia anulării sesiunilor clasei regină în Qatar, pentru că autoritățile din țara arabă au decis aplicarea de restricții pasagerilor care sosesc din Italia sau care au fost în Italia în ultimele 30 de zile. Aceștia ar fi urmat să intre într-o carantină minimum 14 zile, ceea ce ar fi lăsat clasa regină într-o serioasă criză de personal. Clasele Moto2 și Moto3 sunt deja în Qatar pentru ultimele sesiuni de teste, așa că vor alerga weekendul viitor.

Între timp, s-a amânat și etapa din Thailanda, din aceleași motive. Thailandezii nu se bucurau deloc să primească oameni din Italia în țara care a controlat destul de bine extinderea virusului până acum, deși este aproape de zonele cele mai afectate. Așa că etapa se va desfășura la finalul sezonului, dacă se va mai desfășura.

Asta înseamnă că, cel puțin deocamdată, prima etapă la care va alerga clasa regină va fi la Austin, în Texas, pe Circuit of the Americas. Dar americanii abia acum încep să se trezească în ceea ce privește pericolele virusului Covid-19. Donald Trump declară pe unde poate că totul e sub control, sunt foarte puțini oameni afectați și că echipa lui de superspecialiști va rezolva și mama coronavirusului. Dar nu este exclus deloc ca și americanii să instituie restricții celor care vin din țări afectate, precum Japonia și Italia (ceea ce înseamnă jumătate din padocul MotoGP). Apoi, urmează Argentina, pe 17 aprilie. Dacă lucrurile iau o turnură negativă, și acolo s-ar putea să fie o problemă deplasarea pentru o parte a padocului de Motomondial. Asta fără să luăm în calcul că virusul s-ar putea chiar să-i afecteze pe italienii din MotoGP.

Apoi vor urma etapele europene, care ar putea merge înainte, mai ales dacă virusul se va extinde în Europa (căci nu va avea sens să se impună restricții). Dar, dacă epidemia continuă la modul serios, s-ar putea suspenda orice activități sportive la scară mare, care sunt gândite să adune laolaltă zeci de mii de fani și de spectatori.

Așadar, nu este deloc exclus ca întregul sezon să fie compromis, sau, cel puțin, o parte suficient de mare încât să ne punem problema dacă mai poate exista un campionat în adevăratul sens al cuvântului. Dacă Dovizioso, Rossi și Petrucci iau coronavirus și nu mai pot participa pentru două luni la curse, mai este un campionat? Dacă se pierd 6-7 etape din 20 și, la cele care se țin, nu vin toți piloții sau nu pot concura în condiții ideale pentru că le lipsesc mecanici, tehnicieni, manageri de echipă, mai avem un campionat?

Ultima dată când un sezon întreg de Mondial a fost compromis de evenimente din exterior a fost în timpul celui de Al Doilea Război Mondial. Apoi, s-a mai întâmplat să se anuleze etape din motive de vreme potrivnică sau chiar de turbulențe politice, dar nu pentru o jumătate de sezon.

Că ne place sau nu, această plăcere a noastră nu este atât de importantă la scară mondială încât să se întâmple cu orice preț. Evenimentele ca acesta fac parte din dușul rece pe care ni-l dă lumea reală, unde nu contează că Miller a prins 355 km/h pe linia dreaptă din Qatar, că Rossi își începe al 25-lea sezon din carieră din postura de pilot de uzină, în eșalonul fruntaș sau că Marquez poate salva căzături cu cotul și cu genunchiul în moduri greu de cuprins cu mintea.

Sper din tot sufletul ca sezonul de MotoGP să înceapă cu adevărat la Austin peste o lună și să meargă fără sincope până la final, căci, dacă e să ne luăm după testele din presezon, ne așteaptă curse incredibil de strânse și de spectaculoase. Dar nu depinde nici de noi, nici de piloți, de echipe sau de Dorna. Ci de șansă.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account