Carlo Pernat: „Yamaha M1 a progresat foarte mult.”

Carlo Pernat, fost team manager in MotoGP si actualmente manager al lui Andrea Iannone, printre altii, este prezent la Sepang si comenteaza evolutia riderilor si a echipelor pentru site-ul italian moto.it.

yfr-editorial-use-pictures-15-5

Jorge Lorenzo si Lin Jarvis in testele de la Sepang

Pernat, un fin cunoscator al Motomondialului sub toate aspectele sale, este de parere ca Yamaha, in ciuda declaratiilor rezervate, a progresat foarte mult din punct de vedere tehnic si a cam recuperat distanta care ii separa fata de Honda.

„Desi tehnicienii de la Yamaha insista ca nu au folosit cutia seamless inca, mie mi se pare ca realitatea e alta. Sunt convins ca motocicleta de uzina se aude complet diferit pe franare, la schimbarea in trepte inferioare, fata de modelele Yamaha M1 satelit ale lui Espargaro si Smith. Oricum, e evident ca au facut ce trebuie. Spre deosebire de alti ani, nu pare sa fie nicio diferenta de performanta la inceput de sezon intre Honda si Yamaha; de fapt, Yamaha pare chiar sa se descurce ceva mai bine. Si Ducati merge bine, cu un ritm bun pe distanta de cursa.”

Pernat continua: „Aprilia a mers mai bine decat m-as fi asteptat, mai ales cu Bautista la ghidon. Melandri inca trebuie sa se reobisnuiasca cu stilul de pilotaj pe care il necesita prototipurile de GP. In a doua zi au spart doua motoare, un lucru normal atunci cand o motocicleta este inca in curs de dezvoltare.”

Expertul italian considera ca cei de la Suzuki mai au de lucru: „Suzuki inca foloseste motoare cu putere putin redusa, pentru a se asigura ca nu le sparge si ca poate aduna date. Pe linie dreapta, modelele Ducati zboara pe langa GSX-RR.”

„A doua zi a fost una foarte buna pentru pilotii Ducati, iar Rossi a fost ceva mai lent. Mi s-a parut ca l-am vazut pe Marquez putin nervos, la sfarsit a ratat o perioada de franare si s-a dus drept, parca s-a nelinistit putin. Lorenzo pare de-a dreptul renascut, este foarte in forma.”

Pernat il vede foarte bine si pe Andrea Dovizioso: „Face timpi excelenti si se tine bine si ca ritm de cursa. Daca GP15 va fi semnificativ mai bun decat GP14.3, Dovizioso ar putea fi unul dintre «extrateresti» in acest sezon.”

Pernat vorbeste si despre metoda de antrenament la fata locului a lui Scott Redding: „L-au scos foarte putin pe pista, in schimb l-au dus la marginea circuitului, in diverse puncte, ca sa vada cum abordeaza ceilalti diferitele sectiuni. Mi se pare o metoda foarte buna de invatare.”

Pentru maine, Carlo prevede ca „se va iesi pe pneuri moi la inceputul zilei, pentru a profita de temperaturile mai joase si a trage la timp.”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account