După cum am anunțat și în luna martie, Lola Cars Ltd. și Yamaha Motor s-au asociat pentru a dezvolta și a furniza sisteme de propulsie de înaltă performanță pentru Formula E.

Yamaha ABT Formula E Team a debutat în competiția cunoscută drept „Formula 1 pentru mașini electrice”, pe 7 decembrie la São Paulo, Brazilia. De menționat faptul că întrecerile de Formula E se desfășoară pe circuite stradale.
În calitate de partener tehnic, Yamaha Motor furnizează echipei grupul motopropulsor pentru mașina de curse, alături de invertoare și de cutii de viteze. Deoarece toate echipele de Formula E sunt obligate să folosească același șasiu și aceleași anvelope, nivelul de performanță și de control oferit de grupul motopropulsor este un aspect esential.
Dacă în Formula 1 și în MotoGP se concurează aproape tot timpul cu motoarele la putere maximă, regulamentele cer ca mașinile de Formula E să păstreze mereu în baterii aproximativ jumătate din energia necesară pentru a termina o cursă. Cu alte cuvinte, dacă energia necesară pentru a face o cursă completă este „1”, în timp ce se concurează, energia nu trebuie să scadă sub „0,5”.
„Tehnologia de management al energiei este cheia succesului și un domeniu tehnic pe care vrem să îl perfecționăm”, a declarat Takashi Hara, supervizor al proiectului, din partea Yamaha.
„Am avut o primire călduroasă ca noi veniți atât din partea organizatorilor, cât și a echipelor rivale”, spune și Yasunori Umeda, liderul Grupului de Dezvoltare Formula E la Yamaha. „Ne bucurăm de atenție, iar cauza este alăturarea de branduri, Lola, din Marea Britanie, Yamaha din Japonia și ABT din Germania, cu a sa deja bogată experiență în Formula E. Așteptările celor din jurul nostru sunt mari și ne obligă să rămânem concentrați și hotărâți.”
Takashi Hara oferă și un răspuns întrebării care îi frământă pe mulți: ce caută Yamaha în Formula E? „Această provocare ne cere să dezvoltăm într-un ritm rapid sub diferite limitări stricte și credem că acest lucru servește obiectivului companiei noastre de a atinge neutralitatea carbonului până în 2050”.