Marc Marquez vs Lewis Hamilton la volan și la ghidon. Ar putea fi provocarea secolului.

Marc Marquez vs Lewis Hamilton la volan și la ghidon. Ar putea fi provocarea secolului.

Nu e nimic sigur, dar se pare că există discuții între cei doi campioni despre un duel (mai întâi la volan, apoi la ghidonul unei motociclete). Dacă se va întâmpla, însă, ar putea fi vorba mai degrabă de un spectacol pentru public, decât de o bătălie adevărată.

De câteva zile încoace se „mestecă” în presa europeană zvonul unei provocări între Marc Marquez și Lewis Hamilton, cu mașina și cu motocicleta. Ideea a fost lansată de Marc înainte de cursa de MotoGP de la Silverstone, apoi și-a luat și mai mult avânt când campionul en-titre în Motomondial, într-un interviu pentru SportsMail, a fost întrebat „Ți-ar plăcea să te lupți cu Hamilton pe pistă?” și a răspuns: ‚Ar fi interesant să ne duelăm: poate mai întâi cu o mașină de Formula 1, apoi cu motocicleta. Era cât pe-aci să o facem anul trecut, dar apoi am avut ceva probleme logistice și nu am reușit. Vorbim destul de des pe social media și știu că el merge foarte bine pe două roți.”

Desigur, un astfel de eveniment ar fi foarte popular, dar ar implica și foarte multe complicații: în primul rând riscurile pentru ambii (mai ales pentru Hamilton), destul de greu de acceptat pentru un pilot implicat serios în propriul său sport, unde trebuie să obțină rezultate. Apoi, mai sunt problemele de natură contractuală, cu sponsorii diferiți ai fiecăruia. Dar, fără îndoială, e frumos să visăm: este vorba de doi mari campioni, cu cinci titluri mondiale fiecare în clasa regină și pe cale să îl obțină pe al șaselea. Și clasica provocare mașină vs. moto întotdeauna atrage atenția.

Marquez a pilotat deja o mașină de Formula 1, anul trecut, în Austria, la începutul lui iunie, când a făcut aproximativ 40 de tururi la volanul unui monopost Red Bull RB8 din 2012, în culorile echipei Toro Rosso. Atunci a avut la dispoziție un antrenor de excepție, în persoana lui Mark Webber, fostul pilot Red Bull, cu nouă victorii în F1 la activ. Zvonurile spun că Marc ar fi rulat cam la 10 secunde pe tur de timpul de pole al lui Bottas obținut în anul anterior, dar cu o mașină care, în mod clar, nu mai era la nivelul de top în materie de performanțe.

Pe de cealaltă parte, și Hamilton este pasionat de motociclism: a mers în repetate rânduri pe circuit cu motocicleta, merge pe stradă cu o MV Agusta și a testat și o Yamaha R1 de Superbike la Jerez în 2018, alături de piloții de uzină Alex Lowes și Michael van der Mark, care s-au declarat impresionați de abilitățile englezului.

Hamilton a spus în repetate rânduri că i se pare mai greu să pilotezi o motocicletă de MotoGP decât o mașină de F1, legendarul Michael Schumacher fiind de aceeași părere. Acesta, după ce și-a încheiat cariera în Formula 1, a participat la câteva etape ale campionatului german de Superbike, dar, după câteva căzături și un incident destul de urât la Cartagena în 2009, s-a lăsat de cursele de moto.

Pe partea cealaltă, Valentino Rossi a testat un Ferrari de F1 la Maranello în 2008, apoi din nou la începutul lui 2010, la Barcelona. Se spune că reușise timpi foarte buni, oamenii de la Ferrari fiind uimiți de câtă sensibilitate avea în privința setărilor mașini și ce viteză naturală avea la volan. Se zvonește și că Doctorul era aproape de a face pasul în F1, dar apoi a ales provocarea Ducati.

În general, în istorie, au existat destul de mulți piloți foarte buni care și-au început cariera pe motociclete, apoi au trecut la mașini, cu succes notabil. Legende precum Tazio Nuvolari și Achille Varzi au câștigat numeroase curse de moto înainte să devină renumiți ca piloți auto. Și Mike Hailwood a trecut în F1 după ce a plecat din Motomondial și mergea foarte tare. Giacomo Agostini, după ce a plecat de la Yamaha, a ajuns în proaspăt creata (pe atunci) Formula Aurora. Dar singurul pilot care a câștigat titlul mondial în ambele campionate de top, MotoGP și F1, a fost englezul John Surtees. Acesta a obținut șapte titluri pe două roți (cu MV Agusta 350 și 500) între ’56 și ’60, apoi a devenit campion mondial în F1 cu Ferrari 158, în 1964, cu două victorii și cinci podiumuri la activ. Surtees, are a murit acum doi ani la vârsta de 83 de ani, a alergat în competiții auto până în 1972.

Dar, revenind la eroii de azi, este foarte probabil că, dacă se va întâmpla duelul dintre Marquez și Hamilton, să nu fie unul de proporții epice, așa cum ne-am dori. Sunt prea multe riscuri și probleme contractuale la mijloc, iar pilotajul motocicletelor de clasă regină și al mașinilor de F1 este foarte specializat și necesită antrenament serios. Dacă se va întâmpla, e foarte probabil să fie mai mult de dragul spectacolului, cu vehicule mult mai lejer de pilotat decât cele de top. Chiar și așa, ar fi foarte frumos de văzut. Noi, evident, pariem pe Marquez.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account