Am mai spus-o, un subiect facil este să ne luăm de Suzuki. Dar, de ce să o facem? Nu suntem genul! Probabil Casa din Hammamatsu își adună energiile și vechiul slogan Ride the Wind va deveni iar actual!
Suzuki DL650 V-Strom XT este o motocicletă cu care mergi mereu la sigur, chiar dacă nu e cea mai distractivă de condus și nici cea mai tehnologizată din clasa ei. Dar, în segmentul motocicletelor adventure de categorie mijlocie ea este opțiunea economică și se pare că „economic” este un cuvânt pe care îl auzim din ce în ce mai des.

Atât de asemănătoare și totuși, atât de diferite. Evident, te întrebi de ce nu ar putea fi așa de la început!
Totuși, dragostea noastră pentru motociclete care au un look și un comportament efervescent nu are cum să dispară.
Și dacă uzina Suzuki nu mai are dispoziția să parcurgă acea extra – milă, cum spun britanicii, pentru a ne oferi cireașa de pe tort, ei bine, mereu se găsește cineva care să o facă. Suzuki Franța și tunerul AD Koncepts l-au pus la bătaie pe GSX-950 „R”, iar acum se pare că a venit rândul englezilor să demonstreze cât de cool poate fi un Suzuki.
De vină sunt cei de la SR75 World Team Suzuki, care, pentru a celebra multiplele victorii ale crosserelor Suzuki în Arenacross, au decis să injecteze din spiritul acestor mașinării infernale în liniștitul aventurier japonez. Ce este Arenacross? Ei bine, o serie de competiții de supercross, care se desfășoară atât în Statele Unite ale Americii cât și în Marea Britanie.
Cum s-a procedat? V-Strom-ul cel blând a fost demontat, apoi remontat, însă cu niște modificări. Roțile standard de 19” și 17” au fost înlocuite cu unele de 21” și 18””, cu butuci și jante Envy, încălțate cu gume Pirelli. Întregul șasiu a fost înălțat, grație unor meștereli ale mecanicilor SR75 dar și a unor arcuri de calitate superioară.
Ghidonul stock a fost înlocuit cu un Renthal ce poate fi găsit și pe RM-Z450, cu handguards din catalogul aftermarket Suzuki. Pentru ca riderul să simtă că e un pilot care stă „plantat” în motocicletă, s-au montat scărițe MX tot de la RM-Z450, iar pentru șa s-a apelat la specialistul californian Motoseat. Acesta a prelucrat „puțin” șaua standard în sensul obținerii unei forme și a unei texturi care să „țină” cu cei care știu să scoată untul dintr-un motor în off-road.
Desigur, piesa de rezistența este toba finală din titan de la FMF, care nu doar că „atârnă” de mai sus decât cea original dar sună și mai hotărât. Scutul motor este la fel de hotărât ca și aspect și ca durabilitate, bateria e una mai ușoară, iar plasticele au fost „aerisite„, pentru a oferi un aspect mai agresiv părții posterioare a motocicletei.
GP Grafx sunt cei care se ocupă de aspectul crosserelor Suzuki în competițiile de talie mondială, iar cei de la SR75 Team sunt foarte mulțumiți de cum au decorat acest V-Strom. La fel suntem și noi și nu cred că ai avea motive să gândești altfel.
Cei de la SR75 spun că au planuri și mai mari pentru viitor și că deocamdată, le stau la dispoziție cu componente și know-how proprietarilor de V-Strom. Câtă vreme ei se gândesc să își transforme credinciosul cal de povară într-un armăsar mai aprig!