Marc Marquez a ieșit triumfător după o luptă titanică dusă cu Jorge Lorenzo, Andrea Iannone și Valentino Rossi pe tot parcursul cursei. Lorenzo se apropie de Rossi în clasament.
Cursa clasei regină din Motomondial de pe circuitul Phillip Island din sudul Australiei a fost una de pomină. Deși Marquez a plecat din pole-position, Andrea Iannone s-a instalat la conducerea cursei inițial. După primele două tururi, Lorenzo, Iannone, Rossi și Marquez se distanțaseră în față, depășindu-se foarte frecvent unul pe celălalt.
La un moment dat, Lorenzo părea să se distanțeze la conducere, ajungând chiar la un avantaj de 1,5 secunde față de urmăritori, dar aceștia l-au ajuns din nou după jumătatea cursei și sarabanda depășirilor a continuat. Miza era foarte mare pentru fiecare dintre cei implicați, Marquez dorind să arate că, deși a avut ghinion în acest sezon, poate să câștige curse, mai ales pe un circuit pe care nu mai câștigase niciodată. Lorenzo voia să termine cu cât mai multe locuri în fața lui Rossi, pentru a recupera din cele 18 puncte pe care Doctorul le avea ca avantaj în clasament, în timp ce legendarul italian voia să limiteze pe cât posibil daunele, eventual chiar să îl depășească pe coechipierul său și să-și mărească avansul. Iannone, la rândul său, se găsea luptându-se de la egal la egal cu titanii categoriei și, în mod evident, încerca să facă maximul posibil pentru Ducati.
În cele din urmă, Marquez a reușit un ultim tur de referință, obținând cel mai bun timp al cursei și forțând astfel încât nu a mai putut fi ajuns de Jorge Lorenzo, nevoit să se mulțumească cu poziția a doua. Spaniolul a putut să se consoleze însă cu faptul că Iannone a reușit să-l țină în spate pe Doctor, terminând pe podium și mărind distanța (în locuri) dintre Lorenzo și Rossi. Astfel, avantajul italianului a scăzut la 11 puncte în clasamentul general, cu două curse rămase de disputat (Sepang și Valencia).
În cursă s-a remarcat și Maverick Vinales, care a terminat pe poziția a șasea, la mai puțin de șapte secunde de lider, un rezultat foarte bun pentru debutantul spaniol, pe Suzuki.
Cursa a fost urmată de o avalanșă de postări pe twitter din partea diverselor vedete și foști piloți, cu toții manifestându-și uimirea față de spectacolul pur oferit de cei patru pe circuitul australian. Chiar dacă n-ați văzut cursa și știți cum se termină, vă asigurăm că merită să vă uitați la o înregistrare, nu veți fi dezamăgiți.
Iată clasamentul complet al cursei de la Phillip Island:
Poz. | Puncte | Num. | Pilot | Nat | Echipa | Moto | Km/h | Timp/Dif. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 177.6 | 40’33.849 |
2 | 20 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 177.6 | +0.249 |
3 | 16 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 177.5 | +0.930 |
4 | 13 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 177.5 | +1.058 |
5 | 11 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 177.2 | +5.062 |
6 | 10 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 177.1 | +6.800 |
7 | 9 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 176.9 | +9.375 |
8 | 8 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 176.3 | +18.401 |
9 | 7 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 176.1 | +20.039 |
10 | 6 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 176.1 | +20.657 |
11 | 5 | 45 | Scott REDDING | GBR | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 176.0 | +21.846 |
12 | 4 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Octo Pramac Racing | Ducati | 175.9 | +22.840 |
13 | 3 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 175.5 | +29.168 |
14 | 2 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 174.9 | +37.244 |
15 | 1 | 43 | Jack MILLER | AUS | LCR Honda | Honda | 174.7 | +40.192 |
16 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 174.1 | +48.263 | |
17 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Octo Pramac Racing | Ducati | 174.1 | +48.572 | |
18 | 76 | Loris BAZ | FRA | Forward Racing | Yamaha Forward | 174.1 | +48.677 | |
19 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar MotoGP Team | Honda | 174.0 | +50.201 | |
20 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Ducati | 174.0 | +50.262 | |
21 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 174.0 | +50.277 | |
22 | 24 | Toni ELIAS | SPA | Forward Racing | Yamaha Forward | 171.9 | +1’20.942 | |
23 | 13 | Anthony WEST | AUS | AB Motoracing | Honda | 171.7 | +1’23.454 | |
Not Classified | ||||||||
69 | Nicky HAYDEN | USA | Aspar MotoGP Team | Honda | 173.5 | 18 Laps | ||
55 | Damian CUDLIN | AUS | E-Motion IodaRacing Team | ART | 107.8 | 18 Laps |