Weekendul trecut a marcat revenirea Mondialului de Superbike pe circuitul german Lausitzring, după o pauză de aproape un deceniu. Cursele au rezervat destule surprize, ajutate și de vremea schimbătoare de duminică.
Mulți dintre piloții actuali din WSBK nu alergaseră niciodată pe Lausitzring, așa că s-au făcut niște sesiuni de teste în ultima lună, astfel încât atât riderii, cât și echipele să se acomodeze cu pista din estul Germaniei. Aceasta este una deosebită din mai multe puncte de vedere: creată în 2000 pentru a atrage campionatul american de monoposturi CART, are un layout destul de neconvențional și un asfalt denivelat, cu mai multe tipuri de suprafețe care se îmbină între ele.

Tom Sykes a reușit să recupereze foarte mult în clasament după prima cursă, dar în a doua a terminat pe 12.
La clasa Superbike, Jonathan Rea începea weekendul relaxat, cu un avantaj de 46 de puncte față de coechipierul Tom Sykes. Dar campionul en-titre a avut parte de o primă cursă nu tocmai fastă, căzând în urma unei aparente defecțiuni tehnice a motocicletei sale Kawasaki ZX-10R. La intrarea într-un viraj de stânga, cutia de viteze a motocicletei a părut să se blocheze, blocând la rândul ei și roata spate și trântindu-l pe riderul nord-irlandez. Acesta a încercat să continue, dar se pare că motocicleta nu mai funcționa cum trebuie, așa că s-a întors la boxe, cu zero puncte în cont.
Pe de altă parte, cursa a fost ideală pentru Chaz Davies. Pilotul de uzină Ducati avea motocicleta reglată perfect (spre deosebire de coechipierul Giugliano, care se lupta din greu cu al său Panigale) și era într-un maxim de formă, așa că s-a distanțat la conducere încă de la începutul cursei și a câștigat cu un avantaj de peste 10 secunde față de Tom Sykes. Podiumul a fost completat de un Nicky Hayden aflat și el în plină formă, dar care a avut ghinionul de a fi împins imediat după start, în primul viraj, și care a fost nevoit să facă o cursă de recuperare.
La clasa Supersport, Kenan Sofuoglu părea pregătit să dea obișnuitul său recital, în drumul către un al cincilea titlu mondial. Dar turcul a avut un adversar formidabil în persoana tânărului finlandez Niki Tuuli, pe Yamaha R6 a echipei Kallio Racing (echipa lui Vesa Kallio, fratele mai celebrului Mika). Pilotul nordic s-a ținut după Sofuoglu ca o umbră, iar cei doi au bătut pe rând recordul circuitului timp de mai multe ture consecutive. La final, însă, campionul en-titre avea ceva rezervă în plus, așa că s-a distanțat suficient cât Tuuli să nu-i poată pune probleme.
Cursa a doua a clasei Superbike s-a desfășurat sub semnul vremii schimbătoare. Startul a fost amânat de două ori, prima dată pentru că a început ploaia zdravăn exact când piloții erau pe grila de start, a doua oară pentru că riderii au reclamat condițiile de-a dreptul periculoase de pe pistă din timpul ploii torențiale. În cele din urmă, s-a dat startul într-o cursă de doar 16 ture din cele 24 programate inițial. Jonathan Rea părea să caute revanșa pentru prima cursă, așa că s-a distanțat la conducere încă de la început, apoi a înșirat un tur rapid după celălalt și s-a distanțat vizibil. Ghinionul l-a urmărit de data aceasta pe Sykes, care a căzut la începutul cursei blocând fața într-o zonă cu aderență precară. Englezul a revenit pe pistă pe locul 20 și a reușit să termine pe locul 12 în cele din urmă, după ce aproape jumătate dintre riderii care au luat startul au abandonat în urma căzăturilor.
În mod surprinzător, podiumul a fost completat de Alex de Angelis (IODA Aprilia) și de Xavi Fores (Barni Ducati).