Bagnaia primul în FP2 la Mugello. Morbidelli al treilea, cu cea mai lentă motocicletă din grilă

Trei motociclete diferite sunt pe primele trei locuri la finalul FP2: Ducati, cu Pecco Bagnaia, Suzuki, cu Alex Rins, Yamaha, cu Franco Morbidelli. „Diferența de viteză pe linie dreaptă e șocantă”, declara Franky, aflat la ghidonul cele mai lente motociclete din grilă, de departe.

Trei prototipuri diferite pe primele trei locuri – Ducati, Suzuki, Yamaha. Al cincilea a fost Brad Binder, cu al său KTM, al șaptelea Taka Nakagami, pe Honda și Aleix Espargaro, pe Aprilia, al optulea. Așadar, toți producătorii au intrat în top 10 în această primă zi pe legendarul circuit toscan.

Condițiile meteo au fost cât se poate de favorabile în continuare, deși a fost ceva mai cald după-amiaza față de FP1. Piloții au lucrat întreaga sesiune pentru cursă, marea majoritate cu gume de compoziție medie. În acest moment, acestea par să fie alegerea pentru cursă. Asta atâta timp cât va fi uscat, căci prognoza menționează ploaie. Pe uscat, situația este cât se poate de echilibrată, cu trei motociclete diferite pe primele trei locuri și toți cei șase producători în top 10, mergând deocamdată în Q2. Cel mai rapid a fost Pecco Bagnaia, cu al său Ducati de uzină, acesta făcând un „time attack” la finalul sesiunii cu guma soft pe spate, dar asta doar după ce a avut un ritm de cursă foarte constant de-a lungul întregii sesiuni. La fel a fost și coechipierul său, Jack Miller, care a rulat cu aceleași pneuri medii pentru al zecelea timp în clasamentul combinat.

Al doilea clasat a fost un Alex Rins care pare foarte hotărât după trei căzături consecutive în ultimele trei mari premii. Rins pilotează bine, ca de obicei, cu mare precizie, atât ca ritm de cursă, cât și pe turul sec de pistă. Acest loc secund înseamnă mult pentru motocicleta Suzuki care nu este foarte rapidă în „time attack”. Deocamdată, motocicletele mai puțin puternice se descurcă foarte bine, căci al treilea timp i-a aparținut lui Franco Morbidelli, care a mers toată sesiunea cu aceleași pneuri, reușind un timp foarte bun la final pe turul sec de pistă. Și Fabio Quartararo s-a descurcat foarte bine, pe locul patru, dar foarte înfuriat la trei minute de finalul sesiunii după ce a fost încetinit de trafic. Maverick Vinales nu a îmbunătățit timpul în FP2, dar a rămas totuși pe opt în clasamentul combinat, grație timpului din FP1. Spaniolul, care tocmai a devenit tată pentru prima dată, nu a încercat un „time attack”.

Deși mulți credeau că vor avea probleme pe această pistă, motocicletele KTM au ieșit la rampă, cel puțin cu Brad Binder și cu Miguel Oliveira, cu al cincilea, respectiv al șaselea timp.

Aprilia, cu Aleix Espargaro, a făcut un pas înainte față de FP1, urcând pe opt, sub ochii lui Andrea Dovizioso, venit la Mugello să asiste la prima zi de antrenamente libere. De mâine, Dovi intră și el pe pistă, dar în campionatul regional de motocros. Față de sesiunea de dimineață, s-a lucrat la creșterea agilității prototipului RS-GP, în dauna stabilității, ceea ce pare să funcționeze.

Cum credea și el ieri, Marc Marquez are probleme la Mugello, deși a reușit un timp decent la final, urcând până pe 12, după ce a fost al 20-lea mai toată sesiunea. Tot în spate este și Valentino Rossi, care s-a dus drept de două ori pe frânarea de la San Donato – o dată la începutul sesiunii și o dată la final, în „time attack”. Doctorul nu reușește să frâneze cum ar dori, deși spera că soluțiile găsite în testul de la Jerez, parțial eficiente la Le Mans, ar putea să meargă și aici.

 

Poz. Nr. Pilot Moto Timp Dif. Dif. loc ant.
1 63 Francesco BAGNAIA Ducati 1’46.147
2 42 Alex RINS Suzuki 1’46.218 0.071 0.071
3 21 Franco MORBIDELLI Yamaha 1’46.331 0.184 0.113
4 20 Fabio QUARTARARO Yamaha 1’46.372 0.225 0.041
5 33 Brad BINDER KTM 1’46.436 0.289 0.064
6 88 Miguel OLIVEIRA KTM 1’46.584 0.437 0.148
7 30 Takaaki NAKAGAMI Honda 1’46.593 0.446 0.009
8 41 Aleix ESPARGARO Aprilia 1’46.655 0.508 0.062
9 43 Jack MILLER Ducati 1’46.688 0.541 0.033
10 5 Johann ZARCO Ducati 1’46.840 0.693 0.152
11 36 Joan MIR Suzuki 1’46.847 0.700 0.007
12 93 Marc MARQUEZ Honda 1’46.973 0.826 0.126
13 44 Pol ESPARGARO Honda 1’46.986 0.839 0.013
14 51 Michele PIRRO Ducati 1’47.107 0.960 0.121
15 9 Danilo PETRUCCI KTM 1’47.129 0.982 0.022
16 10 Luca MARINI Ducati 1’47.154 1.007 0.025
17 12 Maverick VIÑALES Yamaha 1’47.195 1.048 0.041
18 73 Alex MARQUEZ Honda 1’47.326 1.179 0.131
19 23 Enea BASTIANINI Ducati 1’47.480 1.333 0.154
20 32 Lorenzo SAVADORI Aprilia 1’47.668 1.521 0.188
21 46 Valentino ROSSI Yamaha 1’47.719 1.572 0.051
22 27 Iker LECUONA KTM 1’47.792 1.645 0.073
BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account