După ce a reușit să se impună pe piața europeană a maxi-scuterelor cu C 650 Sport și C 650 GT, BMW lansează un nou scuter, de această dată unul de cilindree medie – C 400 X.
La aproape doi ani de la apariția în presă a patentului pentru soluția tehnică a unui scuter mid-size, iată că avem în fața ochilor și produsul finit: BMW C 400 X, un scuter despre care nemții spun că va îmbina perfect utilitatea și mobilitatea în urban cu plăcerea de a pilota.
Din punct de vedere al tehnologiei trenului de rulare, BMW C 400 X oferă un propulsor monocilindru nou dezvoltat, optimizat pentru eficiență, ce livrează 34 CP și 35 Nm din 350 cc. Puterea este valorificată cu ajutorul unei transmisii CVT și a unei bascule cu un sistem inovativ de reducere a vibrațiilor, implicit un grad crescut de confort. Sistemul ASC asigură siguranță crescută în timpul accelerării, în special pe suprafețe alunecoase, iar ABS-ul standard oferă o frânare sigură.
Pentru șasiu, noul BMW C 400 X utilizează un cadru rigid din oțel tubular. Suspensia față este asigurată de o furcă telescopică, iar cea spate de două arcuri elicoidale. Sistemul de frânare BYBRE (marcă din grupul Brembo) are două discuri la roata față și un singur disc pentru roata spate.
Din punct de vedere tehnologic, C 400 X oferă cel puțin o premieră în gama scuterelor BMW: far LED în standard. Display-ul TFT de 6,5 inci, recent introdus pe modelele din familia GS, este și el disponibil ca opțiune (Connectivity). Combinat cu sistemul BMW Motorrad Multi-Controller, oferă acces facil și rapid la funcțiile scuterului, precum și la funcțiile de conectivitate.
În materie de design, noul BMW C 400 X poate fi identificat instant ca un membru al familiei BMW Motorrad C: un aspect modern, funcțional, futurist. Unii ar spune că design-ul este mult prea agresiv pentru un scuter, dar frumusețea stă în ochii privitorului, vă lăsăm pe voi să judecați.
Conform BMW Motorrad, spațiul de depozitare este generos, compartimentat în două zone și există sistemul Flexcase, de extindere a spațiului de sub șa când scuterul staționează. Sistemul este familiar fanilor BMW, el a debutat pe C 600 Sport și este în continuare pe C 650 Sport.
Încă nu există un preț comunicat, dar având în vedere utilizarea motorului monocilindru (mai mare decât cel de pe gama G 310) și multitudinea de echipamente opționale, ne așteptăm ca acesta să fie mare decât prețul al celui mai mic adventure al nemților – G 310 GS.