Yamaha Motor a anunțat un acord cu un furnizor de lingouri de aluminiu pentru achiziționarea de aluminiu „verde”.

Iată și o imagine care ne prezintă repartiția componentelor de aluminiu obtine prin turnare – în cazul MT-09 SP și prelucrare mecanică – YZ-450 F. În ambele cazuri, este vorba de aluminiu verde.
Această materie primă este folosită pentru piesele motocicletelor Yamaha din luna februarie, ceea ce constituie o premieră pentru industria moto japoneză.
Aluminiul „verde” este aluminiul obținut folosindu-se surse regenerabile de energie, pentru a se emite cu aproximativ 60% mai puțin CO2 în procesul de fabricație, în comparație cu aluminiul produs în mod tradițional.
Componentele din aluminiu reprezintă între 12% și 31% din greutatea totală a unei motociclete, astfel încât adoptarea aluminiului verde este o abordare eficientă pentru reducerea emisiilor de CO₂ din partea de fabricație a din ciclului de viață al unui produs.
Prin dezvoltarea tehnologiilor și expertizei de inginerie și producție, Yamaha Motor a promovat în mod activ utilizarea aluminiului reciclat, care acum reprezintă aproximativ 80% din aluminiul utilizat de Yamaha Motor.
Aluminiul verde va fi folosit pentru piesele care încă nu pot fi fabricate cu aluminiul reciclate, în cazul motocicletelor de mare cilindree și off-road. Yamaha Motor intenționează să extindă numărul de modele care utilizează acest materialul în viitor, în măsura în care volumele disponibile de aprovizionare o permit.
În conformitate cu Planul de mediu Yamaha Motor Group 2050, compania își propune să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, inclusiv în întregul lanț de aprovizionare, până în 2050. Pentru a realiza acest lucru, Yamaha Motor și-a stabilit obiectivul de a trece la un procent de 100% materiale ecologice până în 2050, precum materiale rășinoase derivate din plante și polipropilena reciclabilă.