Programat să fie pilotat pe traseul de pe Goodwood Hill în fiecare dintre cele patru zile ale festivalului, prototipul XSR900 DB40 combină bogata istorie pe circuitele de curse a Yamaha cu tehnologia modernă, în conformitate cu mantra Sport Heritage.
Fostul pilot de curse Niall Mackenzie, care a concurat cu YZR500 Grand Prix la începutul anilor 90, va urca dealul joi și vineri, pentru ca în weekend, o selecție de jurnaliști și de VIP-uri să facă același lucru.
În anii 1980, Yamaha declanșa un nou val de progrese tehnologice în ce privește ingineria motocicletelor prin introducerea șasiului Deltabox pe modelele destinate curselor de Grand Prix.
Această tehnologie avea să se fie folosită la motocicletele de serie, iar acum, 40 de ani mai târziu, designul în stil Deltabox rămâne caracteristic multor motociclete Yamaha.
Bazat pe XSR900, prototipul XSR900 DB40 – numit așa pentru a sărbători 40 de ani de șasiu Deltabox – este propulsat de motorul CP3 de 890 cmc, instalat în cea mai recentă versiune a cadrului în stil Deltabox.
Denumirea „Deltabox” provine de la amalgamarea cuvântului „Delta”, a patra literă a alfabetului grecesc, reprezentată printr-un triunghi și cuvântul „cutie”.
Privit din lateral, cadrul Deltabox este format dintr-un triunghi care leagă tubul principal de pivotul basculei, în timp ce secțiunea transversală este în formă de cutie. Această legătură dintre capul de direcție și punctul de pivotare oferă o rigiditate și un feedback remarcabile. Secțiunea în formă de cutie oferă o suprafață mai mare pentru propulsor, este ușoară și are un nivel mai ridicat de rigiditate.
Yamaha a folosit pentru prima dată cadrul Deltabox pe YZR500 OW61 în 1982, în cursele tip Grand Prix. Doar trei ani mai târziu, TZR250 era prima motocicletă de serie care folosea această soluție. De atunci, Deltabox a devenit sinonim cu modelele Yamaha Supersport, inclusiv cu revoluționarul R1 lansat în urmă cu 25 de ani.
Nu se știe deocamdată dacă XSR900 DB40 se va vinde ca o motocicletă de serie sau sub forma unui kit. Acest lucru ar fi posibil, întrucât Yamaha Genuine Accesories a lansat de curând o gamă de componente care permit transformarea unui XSR900 într-un cafe-racer veritabil, grație unui capac monopost și a unui mini-parbriz.