Kawasaki trage tare pentru a fi primul producător moto japonez care lansează o motocicletă electrică.
În urmă cu aproape un an, scriam despre cum și-a propus Kawasaki ca din 2035 încolo să nu mai producă motociclete cu motoare pe benzină. Totodată, arătam despre cum producătorul japonez are în plan să lanseze 10 modele electrice și hibride până în 2025. Mai mult, CEO-ul Hiroshi Ito promitea minimum trei motociclete electrice pentru piața globală, iar asta în 2022.
Și pentru că nu mai este atât de mult din 2022, Kawasaki pare să fie în grafic. În Japonia, compania a rupt gura târgului cu aceste două motociclete. Despre ce este vorba?
Cu o denumire extrem de laconică, Kawasaki EV pare a fi echivalentul electric al unei motociclete de 125 cmc. Designul îl reia pe cel al monocilindrului Z125. În mod îmbucurător, această motocicletă electrică are un look cât se poate de clasic, departe de imaginea sterilă, post-apocaliptică, de bun gata de pus la comun pe care o au alte vehicule de acest gen.
Observăm un cadru tip grilă din tuburi de oțel, ba chiar o transmisie pe lanț. Motorul este amplasat efectiv în centrul motocicletei, iar bateria nu are un aspect de adaos enervant. Nu există schimbător de viteze, desigur, dar se spune că mai multe moduri de performanță se pot selecta prin apăsarea unui buton.
Și mai interesant este al doilea model, care beneficiază și de un aspect mai premium. Inscripționat foarte simplu deocamdată, „HEV”, ceea ce cu siguranță înseamnă Hybrid Electric Vehicle. Acesta combină un motor electric, care se găsește deasupra cutiei de viteze și unul termic, despre care jurnaliștii de la Motorcycle News spun că nu poate fi decât bicilindrul paralel regăsit pe Ninja 250 sau chiar Ninja 400.
Această motocicletă hibrid împacă așadar pe toată lumea, motorul termic putând încărca bateria, la fel ca și în cazul mașinilor hibride. Va fi interesant de știut câtă putere rezultă atunci când ambele motoare lucrează împreună, așa cum ar fi normal să ne așteptăm. Tot potrivit jurnaliștilor de la MCN, cele două motociclete au codurile interne NX011AP și NR011AP, Kawasaki rezervând deja pentru Statele Unite ale Americii denumirile Ninja E2 și Ninja E2-R.
Totuși, acestea sunt doar două motociclete electrice, iar CEO-ul Kawasaki promisese trei. Dacă suntem puțini îngăduitori, putem pune la socoteală și Elektrode, balance bike-ul electric, ajungem la această cifră. Până nu vine însă EICMA, socotelile nu sunt încheiate pentru acest an.
Poți citi și asta: https://motobikes.ro/stiri/despre-tehnologia-hibrida-si-propulsia-pe-hidrogen-propuse-de-kawasaki
foto – via MCN