Să spunem încă de la bun început: nu prea sunt genul „hei știi, primăvara asta, vreau să îmi iau un motor nou, dar și un ceas Breitling cu care să se asorteze”.
Sau, ce vorbesc aici, poate aș fi dacă aș avea fondurile necesare. Cert este că nu am avut până acum motive să trec prin astfel de frământări.
Dar, am studiat „oferta” Triumph & Breitling și zău că nu am putut să îi găsesc cusururi. Așadar, primul model 2023 al britanicilor vine printr-un parteneriat cu Breitling, legendarul producător elevețian de ceasuri de lux. Compania a fost întemeiată în 1884 de către Léon Breitling în Saint-Imier și a devenit cunoscută pentru cronometrele de mare precizie concepute pentru aviatori. Și dacă tot am început cu o destăinuire, trebuie să spun că printr-o întorsătură a sorții, banii mei de motocicletă au fost investiți într-o școală pentru aviatori.
Revenind la acest Triumph, sunt multe detalii subtile care au darul de a fascina. Motocicleta va fi produsă în 270 de examplare, iar acest număr nu este întâmplător ales, căci el evocă ordinea de aprindere la 270 de grade a celor doi cilindri care compun motorul paralel al lui Speed Twin. Cumpărătorii motocicletei pot opta, până în luna august a acestui an și pentru un ceas Breitling Top Time Triumph, cu un număr de serie identic. Dacă ai de gând să te numeri printre cei norocoși, trebuie să știi că schema de culoare Polychromatic Blue este absolut identică cu cea a motocicletei Triumph Thunderbird 6T, cu care Marlon Brando se dădea (mare) în filmul The Wild One.
Oamenii companiei din Hinckley spun că au luat o mostră de vopsea perfect conservată din anii ’50, au pus-o sub spectograf și au reprodus culoarea exactă care a fost folosită în acele vremuri. Mai departe, ei l-au rugat pe Gary Devine, artist grafic din echipa Triumph, să vopsească manual detaliile pentru fiecare dintre cele 270 de motociclete.
Capacele din aluminiu pentru ambreiaj și alternator au un finish anodizat pe care se regăsește brandingul Breitling, realizat prin mașinare, iar șaua din piele neagră perforată, cu cusături gri, complementează cureaua ceasurilor Breitling. Cât despre instrumentele de bord, ne permitem să spunem că sunt ceasuri în toată regula!
Fanii mărcii Triumph nu vor fi răsfățați doar la capitolul estetic, Speed Twin Breitling Limited Edition propunând și un set de amortizoare Öhlins piggyback, complet reglabile. Fiecare dintre cele 270 de exemplare vine cu o plăcuță cu un număr de serie pe jugul furcii, alături de un certificat de autenticitate semnat de CEO-ul Triumph, Nick Bloor, dar și de CEO-ul Breitling, Georges Kern. Prețul pentru toată această incursiune în lumea bună este 5.800 de dolari față de costul unui Speed Twin „normal”.Dar, mai jos, îți prezentăm ceea ce poate fi descris drept un moment cu un puternic efect asupra privitorilor/privioarelor: