De abia s-au stins ecourile în urma lansării noului Ducati Panigale V4, că au si apărut versiunile sale naked. Mai exact, Streetfighter V4, V4 S și elevatul V4 SP2.
Familia împinge și mai mult limitele conceptului „Fight Formula” , mai exact, un Panigale V4 dezbrăcat de carene, cu ghidon mai lat și mai înalt, o masă de 178 kilograme, 208 cai putere din partea propulsorului Desmosedici Stradale, wingleturi tip biplan și cea mai nouă generație de sisteme electronice.
Rezervorul de benzină are o capacitate crescută la 16.5 litri, un design nou și este din aluminiu. La fel ca și în cazul lui Panigale, conformația sa îmbunătățește configurația postului de pilotaj. O soluție practicată pentru motocicletele de circuit: o porțiune a sa se află localizată sub șaua pilotului.
Streetfighter V4 este oferit direct în formulă monopost, fiind necesar să demontezi un capac de pe șa, pentru a acomoda un pasager. Noul far LED și forma V pentru sistemul DRL fac ca motocicleta să arate și mai agresiv, asemănarea cu personajul Joker fiind asumată de către Centro Stile Panigale.
Ducati vorbește despre o strategie în ceea ce privește alegerea modurilor de livrare a puterii. Aceasta a fost lansată pentru Panigale V4 și V4 S, noutatea fiind reprezentată de modurile Full și Low. Electronica se bucură desigur, de aceleași rafinamente ca și în cazul Panigale.
Filosofia „Front Frame” utilizează motorul ca membru stresat al șasiului. Aceasta permite ca structura anterioară, fixată pe partea bancul anterior de cilindri și conectată spre chiulasele bancului posterior, să cântărească doar patru kilograme!
Ducati Streetfighter V4 folosește o furcă Showa de 43 mm și un amortizor Sachs încărcat cu gaz. Pentru frâne, tot în cazul său, s-a optat pentru două rotoare de 330 mm de la Brembo și etriere monobloc Stylema, acțiunea lor fiind gestionată de un sistem Bosch Cornerging ABS Evo.
Streetfighter 4S primește „tratamentul” Öhlins, mai exact, o furcă NIX 30 și un amortizor TTX36, controlate electronic, prin sistemul Öhlins Smart EC 2.0. Totodată, această versiune se bucură și de la roți Marchesini cu trei spițe.
Deoarece este limpede că Streetfighter V4 SP2 va fi alergat pe circuit, cei de la Ducati vin în întâmpinarea racerilor printr-un sistem de evacuare din titan și carbon de la Akrapovic și ambreaiajul uscat care permite motorului să lucreze cu lubrifiantul proiectat de Ducat Corse și Shell Oil. Aceasta permite atingerea unei puteri de aproximativ 220 de cai. Adăuga faptul că SP2 rulează doar pe roți din carbon, dotate cu etrieri Brembo Stylema R, cu circuit de răcire a pistonașelor și obții una motocicletă foarte, foarte temperamentală.