Wunderlich, o companie specializată în producția de accesorii pentru modelele BMW, a prezentat la EICMA un R 1200 GS cu un sistem de propulsie hibrid și tracțiune pe ambele roți.
„Vrem să vedem ce se poate face și să stabilim noi standarde,” declară directorul Wunderlich, Frank Hoffmann. „Vehiculele noastre experimentale sunt deja o tradiție și simbolizează priceperea noastră și statutul nostru ca fabrică de idei.”
Modelul R 1200 GS hibrid de la Wunderlich are un motor electric de 7,6 kilowați în butucul roții față (cu un cuplu maxim de 150 Nm). Asfel, enduro-tourerul dispune de mai multă forță de tracțiune în off-road, dar tracțiunea față poate fi folosită și la ieșirea din viraje pe asfalt.
„Creșterea performanțelor se percepe în mod clar atunci când mergi cu motocicleta,” spune Frank Hoffmann. Bateria se încarcă și prin energia produsă în timpul frânării.
Motorul electric poate fi utilizat și în mod complet autonom. Cu motorul pe benzină oprit, folosind doar tracțiunea electrică, se poate atinge o viteză de 20 km/h. Motorul electric permite și mersul înapoi cu o viteză de 3 km/h, pentru a ajuta la manevrele de parcare, mai ales la cele în rampă.
Pachetul complet, care deocamdată este în stadiul de prototip, cântărește 14 kg. Dar masa neamortizată crește cu doar 2 kg, restul fiind deasupra suspensiilor. Inginerii de la Wunderlich s-au gândit la toate, modificând inclusiv suspensiile pentru a compensa greutatea suplimentară. Pentru realizarea sistemului electric, cei de la Wunderlich au apelat la compania Evolt, societate italiană specializată în mobilitatea electrică pe două roți.