La salonul EICMA de la Milano, Yamaha a prezentat un nou concurent în categoria supernaked și cel mai nou membru al familiei MT, denumit MT-10. Motocicleta are cadru, suspensii și motor preluate de la supersportiva R1.
Noua Yamaha MT-10 are un aspect inedit și foarte interesant și se arată deja ca un concurent redutabil în segmentul supernaked, unde are de înfruntat concurență serioasă din partea lui Kawasaki Z1000, BMW S 1000 R, Aprilia Tuono V4R, Suzuki GSX-S 1000 și KTM Super Duke 1290.
Motorul CP4 cu arborele cotit de tip „crossplane” are patru cilindri în linie, o cilindree de 998 cmc și este preluat direct de pe cea mai nouă generație de R1, la fel ca și cadrul Deltabox de aluminiu. Motorul a fost modificat pentru a oferi mai mult cuplu la turații joase și medii. Încă nu au fost date publicității cifrele legate de puterea și cuplul maxim.
Designul lui MT-10 continuă în stilul „The Dark Side of Japan”, consacrat de celelalte modele din familia MT. Motocicleta arată futurist și neconvențional și nu ar fi deloc nelalocul ei într-un scenariu post-apocaliptic de genul Mad Max. Schema coloristică Night Fluo, una dintre cele trei disponibile pe MT-10, care include elemente galben fosforescent, va fi o trăsătură comună tuturor modelelor MT în 2016.
Electronica este la nivelul înalt la care ne așteptam din partea unui asemenea model: sistemul ride-by-wire YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) este asociat cu D-MODE, sistemul care permite alegerea între trei moduri de pilotaj: Standard, modul A (mai sportiv) și modul B (mai soft). Există și un sistem de control al tracțiunii TCS cu trei moduri de intervenție, decuplabil. Există și un ambreiaj antihopping. În premieră pentru un naked Yamaha, sistemul Cruise Control permite activarea pilotului automat în ultimele trei trepte, la viteze între 50 și 180 km/h.
Poziția la ghidon este ceva mai înclinată decât în cazul lui MT-09, subliniind caracterul mai sportiv al lui MT-10. Cadrul Deltabox a fost preluat de pe R1, fiind modificat pentru o rigiditate optimă, care să asigure compromisul ideal între performanță pură și feedback. Ampatamentul de doar 1.400 mm este de departe cel mai scurt din clasă (cu 35 mm mai scurt decât cel mai apropiat concurent), confirmând faptul că MT-10 va fi o motocicletă foarte agilă. Suspensiile KYB (furcă inversată pe față și monoamortizor cu sistem Monocross pe spate) sun preluate tot de pe R1 și sunt complet reglabile. Discurile de frână pe față au diametrul de 320 mm, etrierele sunt radiale și există ABS în echiparea de serie. Comunicatul Yamaha nu precizează dacă ABS-ul este decuplabil (cum ar fi normal pe o astfel de motocicletă). Între datele tehnice nu este menționată nici masa motocicletei.