Producatorul din Milwaukee a avut un inceput de an excelent la nivel global: vanzarile au crescut cu 5,8%, iar valoarea actiunilor la bursa cu 22%.
Oamenii de la Harley-Davidson au motive sa fie multumiti. Datele de vanzari din primul trimestru al anului 2014 sunt printre cele mai bune din ultimii ani. Pretul unei actiuni H-D a crescut cu 22,2% fata de anul trecut, profitul net a fost de 265,9 milioane de dolari (224 acum un an), cu o cifra de afaceri de 1,73 miliarde de dolari (1,57 miliarde in 2013).
Pe de o parte este si meritul pietei care a inceput din nou sa creasca, dar cel mai important factor in aceasta crestere a fost planificarea noilor modele, printre care se afla si seria Street, plus strategia buna de marketing. Nu este o intamplare faptul ca marca americana este singura dintre cele moto care apare printre primele 100 de branduri din lume.
In intreaga lume, H-D a vandut 57.415 motociclete, fata de 54.254 anul trecut. In Statele Unite cresterea a fost de 3% (35.730 fata de 34.706), piata interna reprezentand peste 60% din vanzarile Harley-Davidson la nivel mondial. Dar producatorul din Milwaukee a crescut foarte mult la nivel international, cu 10,9% intr-un an. Cel mai mult a crescut zona Asia-Pacific, cu un progres de 20,5%, in timp ce Europa, Orientul Mijlociu si Africa au crescut cu 8,2%; in America Latina, vanzarile au sporit cu 8,9%.
Pentru intregul an 2014, Harley-Davidson are un obiectiv de circa 279.000-284.000 de motociclete vandute in lumea intreaga, adica o crestere de circa 8%.