Înmatriculările de motociclete noi în România în 2019: BMW domină

BMW Motorrad România a anunțat pe Facebook bilanțul pozitiv în materie de vânzări pentru anul trecut: 406 modele vândute, 34% cotă de piață, supremație totală. Noi am mers ceva mai departe și am cercetat statisticile DRPCIV ale înmatriculărilor de motocicletei noi și rulate în 2019, să vedem cum a evoluat piața anul trecut.

Înainte de a vă spune cifrele pe care le-am găsit, o scurtă atenționare: statisticile DRPCIV se referă strict la motocicletele înmatriculate în România, nu la totalul celor vândute de fiecare companie în parte. Numărul de motociclete vândute poate diferi destul de mult de cel al vehiculelor pe două roți înmatriculate din mai multe motive: unele motociclete nu ajung să fie înmatriculate vreodată (cele folosite strict pe circuit, cele de motocros, unele dintre cele de enduro sau de trial), altele ajung prin alte țări și sunt înmatriculate acolo, în timp ce unele motociclete noi sunt importate „la gri” și sunt înmatriculate în România, dar nu figurează în statisticile oficiale de vânzări ale importatorilor. În plus, unele motociclete vândute la final de an se înmatriculează la începutul anului următor, iar unele motociclete vândute la finele anului trecut au fost înmatriculate anul acesta.

Așadar, aceasta analiză nu se dorește a ilustra la modul absolut cifrele vânzărilor de motociclete noi din România, ci mai degrabă a prezenta o imagine de ansamblu a pieței moto, fără pretenția preciziei absolute.

În total, s-au înmatriculat 2.216 de motociclete și scutere noi în România în 2019, un număr aproximativ egal cu cel din 2018. Lider de piață incontestabil este BMW Motorrad, cu 381 de unități înmatriculate, urmat de Honda, cu 318, Yamaha, cu 284, Kawasaki, cu 219, KTM, cu 204, Piaggio, cu 102, Suzuki, cu 98, și Harley-Davidson, cu 78.

Cel mai popular model BMW rămâne boxerul GS, cu 177 de exemplare înmatriculate în 2019 (GS + GS Adventure), dar acest număr include și 22 de unități ale modelului R 1200 GS/Adventure, probabil unități rămase pe stoc din 2018 și vândute anul trecut. S-au înmatriculat 24 de F 850 GS (+ Adventure), 40 de G 310 R și G 310 GS, 31 de exemplare din noile scutere C 400 X și C 400 GT și 11 „rachete” S 1000 RR.

La Honda, cel mai popular model în 2019 a fost CMX500 Rebel, cu 48 de unități înmatriculate. Seria CB500 a fost și ea foarte populară, cu 52 de exemplare înscrise în circulație din toate cele trei modele (CB500F, CB500X și CBR500R). Honda Africa Twin s-a înscris în 39 de exemplare (din toate versiunile), iar modelul adventure facil și economic, NC750X, în 46.

La Yamaha, modelul cu cel mai mare volum de înmatriculări (și, probabil, și de vânzări) a fost MT-07, cu 48 de unități, urmat îndeaproape de noul și elegantul scuter X-MAX 300, cu 45. Modelul Tracer 900 a fost și el destul de căutat, cu 24 de înscrieri, iar MT-09 a fost înmatriculat în 19 exemplare.

La Piaggio, lucrurile sunt clare: Vespa GTS este cel mai popular model, cu 52 de exemplare înmatriculate din toate variantele de cilindree.

Kawasaki se bazează pe modelele bicilindrice de 650 cmc, cu 28 de naked-uri Z650 și 26 de Ninja 650 carenate înscrise în circulație anul trecut, dar liderul incontestabil rămâne cruiser-ul compact Vulcan S, cu 63 de unități înmatriculate. Naked-ul de cilindree medie Z900 s-a înmatriculat în 17 exemplare, iar sportiva compactă Ninja 400 în 18 exemplare.

Pentru Suzuki, modelul de volum rămâne clasicul V-Strom 650, cu 32 de unități înmatriculate, urmat de GSX-S 750, cu 13. Nava-amiral GSX-R1000 s-a înscris în 7 exemplare, la fel ca naked-ul SV650.

Pentru Harley-Davidson, modelul Sportster a fost fără îndoială cel mai popular, cu 25 de unități înmatriculate din toate variantele.

KTM a vândut foarte bine și în 2019, dar statisticile de înmatriculări s-ar putea să nu ilustreze foarte precis vânzările, căci multe exemplare ale producătorului austriac au rămas fără îndoială neînmatriculate. Pentru „portocalii”, gama de enduro rămâne de departe cea mai populară, cu 135 de exemplare de 300 EXC și 250 EXC TPI (motor în doi timpi cu injecție de benzină) înmatriculate în 2019. Dintre motocicletele cu vocație stradală, 390 Duke a mers cel mai bine, cu 11 unități, urmat de 1290 Super Adventure, cu 7 unități (din toate variantele) și 790 Adventure, tot cu 7 (normal și R).

Husqvarna, producătorul suedez care aparține tot de KTM și care este adus în România de același importator, se bazează tot pe gama de enduro, cu 55 de unități înmatriculate în total, dintre care 5 de stradă (Vitpilen și Svartpilen 401 și 701) și 50 de enduro (majoritatea TE 300 în doi timpi).

S-au înmatriculat 40 de exemplare Ducati în România în 2019, cel mai popular fiind modelul Monster, cu 10 unități înscrise în toate versiunile de cilindree (797, 821 și 1200), urmat de superbele Panigale V4 (7 exemplare în toate versiunile) și de Multistrada 1260 (tot 7 exemplare).

Clasamentul pe mărci este completat de Keeway, cu 38 de unități, Triumph, cu 37 de exemplare, Sym, cu 35, Indian și Lifan, cu 20 fiecare.

Ce deducem din cifrele prezentate mai sus? În primul rând, că piața autohtonă continuă tendința către o însănătoșire binevenită, pentru că modelele relativ ieftine, compacte, care se vând în mod normal în cantități mari pe orice piață sănătoasă, merg din ce în ce mai bine. Faptul că motociclete precum Honda Rebel, CB500 (toate versiunile), Yamaha MT-07, Tracer 700, Kawasaki Vulcan S, Z650 sau BMW G 310 R și G 310 GS cresc în vânzări și devin o parte importantă a pieței e semn că din ce în ce mai mulți „oameni normali” își cumpără motociclete în România.

Apoi, avem de-a face cu încă un an de supremație BMW Motorrad. De ce? Dintr-un cumul de motive: modelele GS boxer au fost dintotdeauna foarte populare și constituie peste jumătate din vânzările mărcii bavareze în România. Apoi, bavarezii au o rețea de dealeri foarte bine pusă la punct și, cel mai important, toți dealerii au o mulțime de modele de test. Așa cum nu-ți cumperi nici un sacou de 500 de lei fără a-l proba înainte, cu atât mai puțin vei cumpăra o motocicletă de 15-20.000 de euro înainte s-o încerci.

Totalul de motociclete și scutere înmatriculate pentru prima dată în România anul trecut (noi și second-hand) se apropie de 10.000, pentru un parc moto care (oficial, conform statisticilor DRPCIV) se apropie de 150.000 de motociclete. Vești bune, așadar: suntem din ce în ce mai mulți, deci vom conta din ce în ce mai mult. Dacă am vrea să privim partea goală a paharului, însă, piața noastră încă este foarte modestă față de majoritatea celorlalte țări din Uniunea Europeană. Și dacă vă întrebați de ce unele lucruri continuă să meargă anapoda în domeniul moto de la noi, acesta este motivul principal: nu contăm suficient de mult ca să existe o gamă extrem de largă de produse conexe (echipamente, accesorii etc.), ca să existe un standard al serviciilor foarte ridicat (motiv pentru care unii dealeri de motociclete sau echipament te pot trata în ultimul hal fără să se teamă că pierd față de concurență) și așa mai departe. Dar să rămânem optimiști, căci lucrurile merg din ce în ce mai bine de la un an la altul și, mai cu sila, ce-i drept, România se civilizează, ușor-ușor.

În curând, vom prezenta și o statistică a motocicletelor rulate aduse și înmatriculate în România anul trecut. Țineți aproape!

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account