Kawasaki a cumpărat 49,9% din acțiunile Bimota. Astfel apare la EICMA un nou model Bimota Tesi, cu motorul supraalimentat al producătorului din Akashi.
Nu ne-a venit să credem când am auzit prima dată, dar e cât se poate de adevărat: Kawasaki a cumpărat compania din Rimini în proporție de 49,9%, relansând astfel producătorul italian, care se afla în dificultate din punct de vedere financiar.
Așa a apărut surpriza de la EICMA: noua Bimota Tesi H2, care folosește propulsorul supraalimentat de pe actualul supernaked Z-H2, pe ciclistica revoluționară concepută la finalul anilor ’80 de inginerul Pierluigi Marconi. Aceasta implică o suspensie față cu o basculă, cu direcția folosind o articulație sferică. Scopul acestei geometrii interesante este de a separa forțele din suspensie de cele din sistemul de direcție, astfel încât schimbările de sarcină (la accelerare și frânare) să nu afecteze cotele ciclisticii motocicletei (cum este cazul la o furcă telescopică, care se scurtează pe frânare, schimbând geometria trenului față și, implicit, felul în care virează motocicleta).
Încă nu se știu prea multe date, dar știm că motocicleta va fi deja disponibilă la vânzare din primăvara anului viitor și va fi produsă la Rimini, cu asistență directă din partea inginerilor Kawasaki.