KTM confirmă: din 2018, motoarele de 250/300 în doi timpi vor avea injecție electronică

Injecția electronică pentru motoarele în doi timpi a fost considerată foarte mult timp un Sfânt Graal de neatins al tehnologiei. Problema principală a motoarelor în doi timpi este că poluează foarte mult, din cauza faptului că arderea nu poate fi controlată foarte precis.

KTM-Fuel-Injected-2-stroke-enduro-Spy-Shots_1

Andreas Lettenbichler și Lars Enoeckl au testat sistemul de injecție electronică montat pe KTM 300 EXC în Roof of Africa, la finalul anului trecut.

 

Dar KTM, unul dintre puținii producători care mai au în gamă o mulțime de modele cu motoare în doi timpi (dar numai de enduro sau cros), continuă să creadă în calitățile acestor propulsoare și să le dezvolte, încercând să le aducă la nivelul mileniului trei.

Astfel, producătorul austriac a confirmat că motoarele 2T de pe modelele EXC, XC și XC-W vor fi alimentate prin injecție electronică de benzină începând cu 2018. Astfel, noile modele vor respecta normele Euro 4 (norme foarte restrictive care împiedică vânzarea modelelor 2T pe unele piețe). Problema pentru KTM va fi că, începând din 2020, se va trece la normele Euro 5.

Sistemul de injecție electronică va fi produs de Mikuni și modelele echipate cu acesta vor rula în premieră la cursa de enduro extrem Erzberg Rodeo de anul acesta.

Primul producător care a prezentat un sistem de injecție pe un motor în doi timpi a fost Bimota, cu al lor V Due, prezentat în 1997. Motoarele V2 de 499 cmc nu funcționau foarte bine, însă, și aveau probleme mari de fiabilitate. În 2001, Bimota a renunțat la dezvoltarea injecției electronice și a montat carburatoare pe V Due.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account