KTM pregătește un 1290 Super Duke GT pentru 2016. Iată primele poze și impresii.

Se zvonea de ceva vreme că producătorul din Mattighofen va lansa o variantă mai touring a lui 1290 Super Duke, naked-ul ultra-puternic și sportiv lansat acum doi ani. Iată confirmarea. Colegii de la moto.it au mers la Mattighofen pentru a testa noul 690 Duke, dar li s-a făcut o surpriză de către PR-ul KTM, Thomas Kuttruf. Au avut ocazia să dea o tură cu noul 1290 Super Duke GT, care va fi lansat oficial la EICMA, luna viitoare.

ktm-1290-super-duke-gt-2016-1

foto: Heiko Mandl / moto.it

Motocicleta era una de pre-producție, după cum se și vede după vopseaua „de camuflaj”, așa că modelul încă nu este 100% gata de producție. De pe motocicletă lipseau ultimele versiuni ale hărților de gestiune ale motorului și unele sisteme de asistare erau deconectate (de ex. MSR, care gestionează frâna de motor la schimbarea în treaptă inferioară sau MSC, controlul stabilității în viraj).

Deși are o parte frontală impunătoare, Super Duke GT nu vrea să concureze cu motocicletele de tip crossover, cum sunt BMW S 1000 XR sau Ducati Multistrada. Este o motocicletă stradală semicarenată, cu un parbriz și o poziție de pilotaj suficient de comodă și la drumuri medii și lungi. Ca integrare în gama KTM, prin tehnologia de vârf și performanțele fulminante, noul Super Duke GT va fi plasat mai sus chiar și decât 1290 Super Adventure, fiind și ceva mai scump.

ktm-1290-super-duke-gt-1

Motorul este același bicilindric LC8, de 1.301 cmc. Față de Super Duke R, GT are chiulasele modificate și camerele de ardere cu un alt design, astfel încât răspunsul la accelerare să fie mai lin ș consumul mai scăzut. Și hărțile de injecție și aprindere au fost schimbate, iar motocicleta respectă normele de poluare Euro 4, care vor intra în vigoare anul viitor.

Partea frontală a fost reproiectată pentru a primi o carenă și un far mai mare (prevăzut cu lumină cu LED automată pentru timpul zilei), iar subcadrul din aluminiu este mai lung și mai jos, pentru a transporta mai bine un pasager și pentru a i se putea fixa două genți laterale, ale căror prinderi există în echiparea de serie, dar sunt bine ascunse.

ktm-1290-super-duke-gt-7

Șeile sunt mai primitoare, iar ghidonul permite o poziție mai aplecată decât pe Super Duke R. Există în echiparea de serie și manșoanele încălzite, parbrizul reglabil (fără să necesite unelte), cruise control și semnalizatoarele cu LED integrate în carenă și cu oprire automată.

Când este vorba de sistemele care asistă pilotajul, Super Duke GT are de toate: quickshifter (la schimbarea în sus), moduri de pilotaj (Sport, Street, Rain) și suspensii WP semi-active cu patru moduri de utilizare diferite. Pentru siguranță, esențial este sistemul MSC, dezvoltat de Bosch împreună cu KTM, care a debutat pe 1190 Adventure în 2014. Grație acestui sistem, atât controlul tracțiunii, cât și ABS-ul funcționează foarte bine chiar și la unghiurile maxime de înclinare. Sistemul ABS poate fi setat în patru poziții: Street, Sport, Rain și Supermoto (acesta permite blocarea frânei spate).

ktm-1290-super-duke-gt-5

Singurele sisteme opționale vor fi Hill-Hold Control (HHC) – un sistem care facilitează pornirea în rampă, și Motor Slip Regulation (MSR), care reglează mai eficient frâna de motor la schimbarea în treaptă inferioară.

Colegii de la moto.it s-au arătat foarte încântați de cum merge motocicleta, deși este vorba de un prototip. Puterea, de circa 180 de cai-putere, este copleșitoare, dar răspunsul la rotirea manșonului este prompt și lin pe toată plaja de turație. Motorul trage fără sincope începând de la 2.000 rpm, iar de la 2.500 cuplul vine în valuri până la linia roșie. Trenul față este mai încărcat ca la Super Duke R, lucru care permite un stil de pilotaj mai sportiv și mai precis, mai ales în virajele rapide. Protecția aerodinamică este suficientă pentru o utilizare de tip touring.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account