SWM era o marcă italiană foarte renumită în anii ’70, mai ales în domeniul motocicletelor off-road, unde au avut succese notabile în cursele de regularitate și de motocros. Motocicletele SWM se remarcau printr-un design simplu și elegant și o eficiență maximă în pilotajul pe teren accidentat.
Acum, marca SWM (prescurtare de la Speedy Working Motors) a renăscut, sub comanda managerului Ampelio Macchi, primele modele fiind prezentate în avanmpremieră la Salonul EICMA de la Milano, toamna trecută. Acum, opt luni mai târziu, prima motocicletă SWM din epoca modernă a ieșit de pe linia de producție. Este vorba de RS 650 R, un model cu o latură enduro pronunțată, dar care este, la bază, un dual-sport, o specie destul de rară în peisajul moto actual, când accentuarea laturii de touring a acestui gen de motociclete le-a făcut din ce în ce mai mari și mai confortabile.
RS este primul model dintr-o familie care va include șapte modele: SM 650 R, RS 300 R, RS 500 R și SM 500R. În a doua jumătate a lunii octombrie va începe producția „clasicelor” Silver Vase 440 și Gran Milano 440. Se estimează că se vor produce între 2.500 și 3.000 de motociclete în decursul anului 2015.
Fabrica SWM se află în provincia Lombardia a Italiei și numără 60 de angajați. Distribuția motocicletelor se va face mai întâi pe piețele europene, apoi va ajunge în Australia, Noua Zeelandă, China, Israel și Liban. Modelul RS 650 R va costa 6.400 de euro pe piața din Italia, un preț foarte tentant.