Echipa Monster Energy Honda este mai aproape ca oricând de mult-așteptata primă victorie în Dakar, prin Ricky Brabec, care are un avans decent în clasamentul general, cu două etape rămase de disputat. Și Mani Gyenes e foarte aproape de victoria la clasa Original by Motul, cea mai grea a unui raliu care este deja extrem de dificil.
Astăzi s-a încheiat etapa cu numărul 10 a Raliului Dakar, a 42-a ediție a legendarei competiții și prima disputată în Arabia Saudită. Proba specială de azi a fost întreruptă undeva la jumătate, în zona de neutralizare, după ce furtuna de nisip anunțată de prognozele meteo a ajuns pe ruta raliului și a împiedicat decolarea elicopterelor. Atâta timp cât elicopterele nu se pot ridica, siguranța este compromisă și sportivii nu aleargă – aceasta este regula într-una dintre cele mai riscante competiții de motorsport.
Așadar, clasamentul etapei de astăzi s-a preluat de la sosirea în zona de neutralizare, ceea ce înseamnă că Joan Barreda a câștigat prima sa etapă în această ediție a raliului. Spaniolul este de altfel pilotul cu cele mai multe victorii de etapă care a nu a câștigat niciodată raliul. Pe locul doi a ajuns Ricky Brabec, coechipierul lui Barreda de la Honda și liderul clasamentului general, în timp ce Kevin Benavides a completat un podium 100% HRC, cu Toby Price, câștigătorul de anul trecut, pe patru.
Etapa a zecea a marcat și cea mai bună clasare de etapă pentru Mani Gyenes, sătmăreanul terminând cu al 16-lea timp, în fața unor nume sonore precum Andrew Short (pilot de uzină Husqvarna), Laia Sanz, Stefan Svitko și Juan Pedrero Garcia. La general, Mani a urcat până pe 29, un loc mai mult decât onorabil pentru un rider de la categoria Original by Motul, cea la care nu este permisă asistența tehnică din afară. La această categorie, este greu de imaginat că Mani ar putea fi depășit de adversari, căci are un avantaj de peste o oră și jumătate față de francezul Florent Vayssade, cu doar două etape rămase de disputat. Desigur, Raliul Dakar e plin de surprize și îi ținem pumnii lui Mani să ajungă cu bine la finiș, fără probleme tehnice sau de navigație, căci doar așa ar mai putea pierde pilotul nostru victoria în categoria sa.
În clasamentul general, Ricky Brabec este într-o situație similară, cu un avantaj de peste 25 de minute față de Pablo Quintanilla de la Husqvarna și peste 27 de minute față de coechipierul său, Joan Barreda. Acesta, la rândul său, este urmărit îndeaproape de Toby Price, care se află la peste 28 de minute de Brabec. Deci Honda este mai aproape decât oricând de acea mult-vânată victorie, pe care le-o suflau mereu cei de la KTM în ultimii ani, de când japonezii au revenit cu un efort de uzină în Dakar.
Dar mai aveam două etape deloc scurte de parcurs într-un raliu în care navigația a făcut diferența. Foarte mulți piloți s-au rătăcit și avantajele de sub 30 de minute nu sunt ușor de recuperat, dar nici imposibil. Brabec este într-o poziție ideală acum, căci nu va porni primul pe speciala de mâine, ci la 3 minute după coechipierul său, care va face totul ca să-l ajute, fără îndoială, ghidându-l spre finiș și protejându-l. Astfel, chiar dacă Brabec ar avea vreo problemă tehnică, ar lua cu siguranță piese de pe motocicleta identică a lui Barreda, alături de care va rula majoritatea zilei de mâine. În aceste condiții, Quintanilla sau Price pot face atacuri disperate, dar, dacă nu vor apărea probleme serioase pentru riderii de la Honda, victoria japonezilor este, practic, asigurată.
Iată mai jos clasamentul general al primilor 30 clasați după 10 etape disputate din totalul de 12. Poimâine vom ști cine este câștigătorul ediției 2020 a Raliului Dakar.
POZ. | NR. | PILOT | ECHIPĂ | TIMP |
---|---|---|---|---|
1 | 9 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 34H 12′ 18” | |
2 | 5 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 34H 38′ 02” | |
3 | 12 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 34H 39′ 27” | |
4 | 1 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 34H 40′ 51” | |
5 | 17 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 34H 53′ 49” | |
6 | 2 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 34H 53′ 50” | |
7 | 16 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 34H 56′ 36” | |
8 | 59 | KLYMCIW RACING | 35H 55′ 39” | |
9 | 22 | MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 35H 56′ 15” | |
10 | 19 | SLOVNAFT RALLY TEAM | 36H 14′ 28” | |
11 | 6 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 36H 22′ 31” | |
12 | 11 | SHERCO TVS RALLY FACTORY | 36H 32′ 19” | |
13 | 56 | YAMAHA MOTOR AUSTRALIA | 36H 45′ 38” | |
14 | 132 | MOTO RACING GROUP (MRG) | 37H 31′ 16” | |
15 | 74 | FN SPEED TEAM | 37H 32′ 07” | |
16 | 25 | LS2 AVENTURA TOUAREG | 37H 46′ 15” | |
17 | 14 | GAS GAS FACTORY TEAM | 37H 46′ 29” | |
18 | 35 | ORLEN TEAM | 37H 50′ 37” | |
19 | 28 | MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 37H 53′ 46” | |
20 | 42 | SOLARYS RACING | 37H 56′ 05” | |
21 | 41 | SOLARYS RACING | 38H 00′ 45” | |
22 | 7 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2020 | 38H 14′ 49” | |
23 | 18 | BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 38H 26′ 27” | |
24 | 95 | NOMADE RACING | 38H 43′ 17” | |
25 | 37 | HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING | 39H 04′ 23” | |
26 | 29 | MOTO RACING GROUP (MRG) | 39H 25′ 40” | |
27 | 53 | YAMAHA FINO MOTOR RACING | 40H 05′ 59” | |
28 | 51 | FN SPEED TEAM | 40H 10′ 12” | |
29 | 44 | AUTONET MOTORCYCLE TEAM | 41H 14′ 44” | |
30 | 34 | ARUNAS GELAZNINKAS | 41H 28′ 15” |