Marca Vespa valorează 906 milioane de euro!

Un studiu efectuat în 10 piețe importante a analizat valoarea financiară a mărcii Vespa.

Vespa este o marcă atât de imprimată în imaginația colectivă încât a devenit pentru mulți însăși definiția scuterului. O marcă recunoscută la nivel global, legată de succesul scuterului apărut la Pontedera în 1946, al cărui nume a fost utilizat continuu până astăzi pe aproape 200 de modele diferite și vândut în peste 19 milioane de exemplare, devenit între timp o marcă în sine, în interiorul Grupului Piaggio.

Dar cât valorează marca Vespa?

Răspunsul vine de la Interbrand, care a efectuat un studiu, la cererea celor de la Piaggio.

„Vespa este un simbol al stilului”, a explicat Michele Colaninno, Consilier delegat pentru strategie, produs și inovație al grupului italian. „Din acest motiv, trebuie să începem să ne comparăm cu alte mărci din lume care aparțin altor categorii decât cea a mobilității. De aceea am cerut de la Interbrand, un lider în consultanță de brand la nivel mondial, să determine și să analizeze valoarea financiară a mărcii Vespa. Nu este un scop în sine, ci un nou punct de plecare pentru a continua să construim viitorul Vespa.”

Studiul a fost efectuat folosind tehnici de evaluare financiară proprii celor de la Interbrand, încorporând o gamă largă de informații, date de piață și studii cantitative efectuate în 10 piețe de referință, rezultând o valoare economică de 906 milioane de euro.

În prezentare, Interbrand precizează că Vespa este o marcă unică și recunoscută la nivel mondial, grație combinației sale de design, lifestyle și tradiție italiană.

Între factorii importanți care contribuie la forța competitivă a mărcii (definită ca Brand Strength Core) au un rol principal elementele Distinctiveness și Affinity.

Primul dintre aceștia evidențiază gradul de diferențiere în sectorul de referință, grație designului aparte al vehiculelor și patrimoniului cultural care îl caracterizează.

Al doilea evidențiază sentimentele pozitive puternice ale clienților în raport cu marca. Vespa aparține unui domeniu „care merge mai departe decât mobilitatea pură, satisfăcând dorințe precum expresia stilului propriu.”

„Termenul legendar este folosit cu prea mare generozitate, dar nu există alt mod pentru a defini această marcă,” a declarat Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer al Interbrand. „Vespa este o marcă istorică, dar aflată în continuă evoluție. Reprezintă Italia și este iubită la nivel global. Este premium și, în același timp, inclusivă. Munca noastră de evaluare face mai mult decât să traducă în cifre valoarea acestei mărci, dar arată și că Vespa este ceva unic: un «asset» aflat  la intersecția dintre mobilitate, expresie și cultură.”

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account