Colegii de la Motorradonline au ajuns in posesia unor fotografii spion ale modelelor din noua generatie boxer de la BMW.
Odata cu R 1200 GS 2013 si-a facut debutul noul motor boxer, cu racire mixta aer/lichid si, mai ales, cu un layout inedit care a permis modificarea distributiei maselor si crestera performantelor. Odata cu acest model se va reinnoi intreaga gama boxer a producatorului bavarez.
In ultimele saptamani au fost spionate in teste trei modele noi. Tourerul R 1200 RT, roadsterul R 1200 R si varianta Adventure a deja celebrului R 1200 GS 2013. Cunoasterea in detaliu a motorului si fotografiile spion i-au dat suficiente date desenatorului francez Jean-Marie Guerin (specializat de ani de zile in randarea pozelor modelelor care urmeaza sa apara) ca sa faca niste simulari ale noilor boxere. Site-ul motorradonline a publicat atat pozele spion, cat si simularile, aratandu-ne cam la ce ne putem astepta pana la finele acestui an. Noile modele pe care vi le prezentam aici ar urma sa fie prezentate oficial la EICMA, in toamna.
R1200R este acum un fel de neo-retro, fiind diferit de actualul roadster. Apare evacuarea dubla suprapusa, care aduce aminte de Diavel, dar si unele elemente preluate de la prototipul Concept Ninety, desenat de Roland Sands pentru BMW. Este cazul furcii inversate cu etriere radiale, al rotilor cu spite si al coditei. Se estimeaza o greutate de circa 225 kg si o putere de aproximativ 110 CP.
Noul grand-tourer R 1200 RT are asemanari stilistice cu K1600, modelul cu motor cu sase cilindri in linie, cu care imparte cockpit-ul impunator. Se pare ca si cadrul este diferit, ca si suspensia fata Telelever. Gentile laterale integrate sunt fixate pe un subcadru din teava. Parbrizul este reglabil electric si puterea dezvoltata de motorul boxer ar trebui sa fie de circa 125 CP.
Al treilea model asteptat este R 1200 GS Adventure. Are jante cu spite, suspensii cu o cursa mai mare, crash bar pentru rezervor (mai mare) si pentru cilindri, saua mai larga si parbriz mai mare. Motorul ar trebui sa fie identic cu cel de pe R 1200 GS, cu 125 CP si greutatea va fi de cel putin 260 kg.
Ne putem astepta si la modele stradale mai performante, tot cu motor boxer si suspensie fata traditionala. Producatorul bavarez se pregateste de o adevarata ofensiva, cu multe noutati, printre care si un naked bazat pe S 1000 RR.