Praga ZS 800: o motocicletă așa cum nu a văzut Parisul

Poate că Praga nu este cea mai cunoscută companie din industria vehiculelor de transport,  deși portofoliul cehilor este foarte larg, incluzând automobile, motociclete, camioane, avioane și … carturi.

Poate ai auzit totuși de Praga Bohema, un hypercar de 700 de cai putere și cu masa de sub o tonă, dezvoltat de cehi în colaborare cu Romain Grosjean, cotat la un preț ce sare bine de 1.000.000.

Cehii au făcut o ispravă asemănătoare cu Praga ZS 800, o evoluție a celei mai de succes motociclete cehoslovace și anume Praga BD 500, produsă în 1928. Observăm așadar ca această companie nu există de ieri, fiind fondată în 1908.

Chiar dacă un pașnic propulsor transplantat de pe la fel de pașnicul Kawasaki W800 nu pare prea ofertant în termeni de putere absolută, cu doar 47 cai și o cilindree de 773 cmc, soluțiile inginerești folosite pentru Praga ZS impresionează.

Să recreezi o motocicletă de acum un secol, cu materiale și tehnologii de producție moderne, iată o formă de artă! Praga ZS 800 alături de Praga BD 500.

Cu o masă la gol de doar 142 de kilograme și o distribuție perfect egală a greutății, Praga nu riscă e să fie o motocicleță plictisitoare. Mai ales în condițiile în care propulsorul bicilindric are de pus în mișcare o motocicletă cu 60 de kilograme mai ușoară decât Kawasaki W800!

De unde această economie de greutate?

Roțile sunt din carbon, cu spițele pretensionate, cântărind cu puțin peste 14 kilograme fiecare, cu tot cu sistemul integrat de frânare, care, a propos este unul cu tamburi hidraulici. Rezervorul cu o capacitate de 11.5 litri este un element structural al cadrului, salvându-se multă greutate, șaua „stă” pe o placă suspendată de carbon, iar evacuarea din titan conține multiple elemente printate din titan. Majoritatea componentelor motocicletei sunt fabricate prin mașinare în 5 axe, o motocicletă necesitând 300 de ore de producție.

La fel ca și în cazul lui Brough Superior Nefud, avem de a face cu o furcă tip Girder, cu un design clasic, ce integrează un arc ascuns între jugul inferior și cel superior. Doar că aceasta este din cel mai fin oțel 25CrMo și ascunde un amortizor Öhlins complet reglabil.

Cehii nu au făcut alte concesii prezentului, Praga ZS păstrându-se fără prihană când vine vorba despre invenții precum sistemele de control ale tracțiunii sau cele ABS. Deși chiar ei spun că motocicleta asta merge într-un fel în care nu te-ai aștepta. Sau, ar putea trona în vreo sufragerie de om bogat, pentru că se vor construi doar 28 de bucăți, iar prețul pentru una este de 86.000 de euro, fără taxe.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account