Noul Suzuki V-Strom 1050, prezentat la EICMA. Capodoperă sau dezastru?

Suzuki a prezentat noul V-Strom 1050 la EICMA. Este restilizat să semene cu vechiul DR Big, se numește acum 1050, respectă normele Euro5 și are o electronică mai avansată. Mulți se declară complet dezgustați de noul look, altora (inclusiv nouă) le place.

Știam că vine de ceva vreme, căci Suzuki a tot publicat clipuri teaser despre noul model și, în ultimul film, chiar se vedea forma motocicletei.

Aceasta este marea noutate a celor de la Suzuki pentru 2020, noul V-Strom 1050, în variantele de bază și XT, cu un concept similar cu modelul precedent, dar foarte diferit ca design și tehnologie. Deși se numește V-Strom 1050, modelul are aceeași cilindree cu predecesorul, adică 1.037 cmc, dar s-au schimbat performanțele, căci puterea maximă este acum 107,4 CP la 8.500 rpm, cu 6,8 CP în plus față de modelul anterior, la o turație cu 500 rpm mai mare. A scăzut, însă, cuplul cu 1 Nm, ajungând la 100 Nm. Această scădere a fost provocată, cel mai probabil, de trecerea la normele Euro5, mai stricte, prin noul sistem de evacuare.

O noutate este și posibilitatea de a cumpăra o versiune de 35 kW pentru posesorii de permis A2.

Din punctul de vedere al esteticii, modificările sunt multe și evidente, pornind de la partea din față, cu un nou far dreptunghiular cu LED, noul „cioc” și noile carene, acum cu linii mai ascuțite. Și stopul spate cu LED este nou și are lentile roșii pentru versiunea standard și transparente pentru XT. Și semnalizatoarele sunt diferite între cele două versiuni. Șaua versiunii XT este reglabilă pe înălțime.

Modelul DR Big folosit de Gaston Rahier în Raliul Faraonilor.

E clar că Suzuki a încercat să evoce, din punct de vedere stilistic, vechiul DR Big. Asta și pentru să standul Suzuki era plin de modele vechi DR Big, impecabil întreținute, în diferite versiuni speciale, inclusiv cea de competiție a lui Gaston Rahier. Și coloristica noului model duce spre vechile DR Big, cu o schemă roșu-alb care amintește de coloritul Marlboro și unul galben-albastru care duce spre schema Camel de pe vremuri.

Electronica a fost îmbunătățită semnificativ pentru a ține pasul cu concurența. V-Strom primește în sfârșit sistemul ride-by-wire, care permite existența a trei moduri de pilotaj, care modifică livrarea puterii, neschimbând însă valoarea puterii maxime. Sistemul de control al tracțiunii este reglabil pe trei niveluri și decuplabil. Toate informațiile și setările sunt afișate pe bordul LCD, și el înnoit. Pentru versiunea XT  există și control al tracțiunii, un repartitor al forței de frânare în funcție de sarcină, modulator al forței de frânare în coborâre și un sistem de asistență la pornire în rampă. Acestea din urmă au fost posibile prin adoptarea unei platforme IMU mai sofisticată decât cea a modelului precedent. XT are acum și un parbriz reglabil.

 

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account