Tocmai s-a terminat prezentarea noilor modele Ducati la salonul EICMA de la Milano. Producătorul bolognez a lansat o ofensivă puternică pentru 2016, cu nu mai puțin de opt modele noi. Iată trei dintre ele.
Ducati Panigale 959
Ducati a revizuit complet versiunea mai accesibilă a lui Panigale. Motorul a ajuns la 955 cmc (cât aveau modelele Ducati de Superbike acum 15 ani), 157 CP și respectă normele Euro 4. Motocicleta cântărește 176 kg, carenele au fost ușor redesenate, iar evacuarea de-a dreptul hidoasă este necesară, pare-se, pentru respectarea noilor norme de poluare.
Versiunea de 1.299 cmc a lui Panigale nu respectă normele EU4, așa că ne putem aștepta la o evacuare hidoasă inclusiv pe vârful de gamă pentru 2016 dacă Ducati nu găsește altă soluție tehnică pentru reducerea emisiilor. Panigale 959 are un display LCD alb-negru și poate primi toate bunătățile electronice cu care ne-au obișnuit sportivele Ducati în ultimii ani: ABS, controlul tracțiunii, ride-by-wire, quickshifter și moduri de pilotaj selectabile de la ghidon.
Ducati XDiavel
Pentru 2016, bolognezii ne propun o versiune a lui Diavel care pune accent pe partea de „cruiser” din „power-cruiser”. XDiavel are un ampatament enorm, la 1.615 mm, motorul a fost modificat, iar poziția de pilotaj este specifică lumii cruiserelor, având avantajul că poate fi reglată după bunul plac al riderului.
Există cinci variante de șa, ghidonul poate fi reglat în trei poziții și patru poziții posibile pentru scărițe, pentru a putea personaliza poziția în șa în funcție de preferințe. Scărițele sunt amplasate mai în față decât la Diavel-ul „normal”, în stil cruiser. Suspensia se bazează pe o furcă inversată Marzocchi complet reglabilă de 50 mm pe față și un monoamortizor Sachs complet reglabil pe spate. Pneul spate are o dimensiune impunătoare: 240/45 ZR17. Etrierele de frână pe față sunt Brembo monobloc radiale. XDiavel se remarcă și prin libertatea de înclinare nemaivăzută în segmentul cruiser: 40 de grade.
Motorul Testastretta DVT respectă normele Euro 4. Cilindreea a crescut până la 1.262 cmc prin alungirea cursei pistonului, obiectivul fiind de a spori cuplul la turații joase și medii. Raportul de comprimare este și el mai mare (12,5:1). Rămân valabile aprinderea cu dublă scânteie, distribuția variabilă DVT și injecția de aer secundar în evacuare. Cuplul maxim a ajuns la 132 Nm la doar 5.000 rpm (și depășește deja 100 Nm încă de la 2.100 rpm), iar puterea maximă a ajuns la 156 CP la 9.500 rpm. Reviziile normale se fac la intervale de 15.000 km, iar reglajul jocului supapelor se face la fiecare 30.000 km. O noutate absolută pentru Ducati este transmisia finală prin curea dințată, o soluție tipică cruiserelor.
Electronica folosește platforma inerțială IMU, cu controlul tracțiunii, ABS cornering Bosch-Brembo 9.1 MP, trei moduri de pilotaj (Sport, Touring și Urban), dar și ineditul sistem Ducati Power Launch, un sistem launch control care permite pilotului să execute cu ușurință porniri de pe loc demne de un dragster.
Ducati Multistrada Enduro
Producătorul din Borgo Panigale a prezentat la EICMA cea mai „adventure” motocicletă care a existat vreodată în gama italienilor. Este vorba despre Multistrada Enduro, o versiune de Multistrada cu roată de 19” pe față și cu funcții optimizate pentru folosirea în ture lungi și în off-road.
Motorul rămâne neschimbat, fiind același bicilindru în L cu distribuție variabilă, care dezvoltă 160 CP și 136 Nm. Motorul are un senzor de detonație care permite o funcționare optimă și la altitudini foarte mari sau cu combustibil de calitate mai slabă. Rezervorul a ajuns la 30 de litri, pentru o autonomie sporită semnificativ, iar „ciocul” de deasupra roții față a fost mărit pentru a proteja mai bine farul de noroi și pietre, iar aripa față a fost redesenată și repoziționată. Capacul rezervorului este acum din aluminiu cu șuruburile lăsate la vedere, iar șaua, disponibilă în trei versiuni de înălțime, se prelungește mai mult în jos. Este disponibil și un parbriz mai mic (tot reglabil cu o cursă de 60 mm), care îmbunătățește vizibilitatea atunci când se pilotează ridicat în picioare pe scărițe.
Ciclistica a fost revizuită pentru a face motocicleta să se comporte mai bine în off-road. Garda la sol a crescut cu 31 mm, ajungând la 205 mm. Bascula cu două brațe turnată din aluminiu este complet nouă. Jantele cu spițe găzduiesc pneuri tubeless cu dimensiune de 120/70 R19 pe față și 170/60 R17 pe spate (aceleași dimensiuni ca la BMW R 1200 GS). Pneurile sunt Pirelli Scorpion Trail II. Furca inversată cu jambe de 48 mm și monoamortizorul Sachs au o cursă utilă de 200 mm. S-a păstrat platforma inerțială IMU ca suport pentru un sistem integrat cu patru moduri de pilotaj (Enduro, Touring, Sport și Urban), controlul tracțiunii DTC, suspensiile adaptive DSS, ABS Cornering și sistem anti-wheelie DWC. ABS-ul pe spate și funcția anti-ridicare a roții spate pe frânare se pot dezactiva în modul Enduro. O noutate este sistemul Vehicle Hold Control, care ajută la pornirile în rampă.