Ducati a ajuns la momentul “Rule all Mountains” din seria de lansări pregătite pentru această toamnă.
Este vorba despre Multistrada V4 Pikes Peak, descrisă de către italieni drept cea mai sportivă Multistrada construită vreodată. Vine cu o nouă basculă monobraț, mai ușoară, roti de 17 inch, un șasiu revizuit, la fel ca și electronica și poziția de pilotaj. Culorile și grafica sunt inspirate direct din cele prezente pe Desmosedici GP. Așadar, putem să îi credem pe cuvânt, luând notă de puternicul accent stradal pe care îl primește motocicleta, celelalte Multistrada având roata față de 19 inch.
Jantele Marchesini din aluminiu forjat sunt cu 2,7 kilograme mai ușoare decât cele de pe Multistrada V4 S, având o contribuție consistentă la reducerea în greutate a lui Pikes Peak, cu 4 kilograme mai ușor decât surata sa. Totodată, ele permit instalarea de cauciucuri 120/70 și 190/55. Etrierii Brembo Stylema provin de pe Multistrada V4 S, însă plăcuțele sunt mai potrivite pentru uzul pe circuit, fiind aceleași cu cele de pe Panigale V4. Mai multe componente din carbon, cât și parbrizul fumuriu, cu look „tăiat”, confirmă faptul că Pikes Peak de abia așteaptă să fie alergat la un track day.
Desigur, toate componentele de mare clasă de pe Multistrada V4 S nu lipsesc de pe noul Pikes Peak: suspensii semi-active Öhlins, sistemul de cruise control adaptativ controlat prin radar și bordul TFT de 6,5 inch color.
Propulsorul V4 Granturismo a rămas neschimbat, dar a primit update-uri pentru sistemul de management electronic, concentrate pe îmbunătățirea performanței pe stradă și pe circuit, dar și o evacuare Akrapovic din carbon și titan. În premieră pentru Multistrada, există modul de pilotaj Race, alături de wheelie control, quickshifter și calibrări specifice pentru ABS.
Atunci când se merge tare, la turații ridicate – adică, exact acel lucrul pentru care Pikes Peak a fost creat, răspunsul accelerației este unul extrem de direct, limitatorul de turații intervine în mod gradat, iar quickshifterul permite retrogradări agresive.