Nu știm dacă are sau nu legătură cu recenta infuzie de capital din partea KTM, dar MV Agusta tocmai a prezentat conceptul 921 S. Iar acesta, după cum observi, nu prea are cum să treacă nebăgat în seamă.
Acesta se bazează pe celebra MV Agusta 750S, și, după cum spun italienii, este mai mult decât un simplu tribut. Potrivit MV Agusta, café-racer-ul este o platformă care anticipează soluțiile folosite pentru motocicletele timpurilor care vor urma. Ei bine, în acest caz, putem spune că viitorul nu arată rău deloc!
Propulsorul de 921 de cmc, cu patru cilindri în line, este o nouă creație a celor de la MV Agusta, producând 115.5 cai putere la 10.000 rpm și un cuplu de 116 Nm. MV Agusta nu a căutat într-atât performanța brută cât desfătarea pilotului în exploatare.
Motorul îmbină elementele retro, așa cum sunt aripioarele de răcire și lungile coturi de evacuare, cu tehnologia modernă. Păstrează supapele radiale MV Agusta și integrează pistoane și biele forjate, arbore cu came forjat și tratat prin nitrurare, admisii de aer orizontale, un sistem de răcire optimizat corpuri de accelerație de 39 mm și profile ale camelor care maximizează cuplul, alături de un arbore de echilibrare.
Noul propulsor stă „suspendat” într-un cadru tip trellis cu pereți laterali din aluminiu și o basculă supradimensioantă. Alături de aceasta, privirea mai este atrasă și de prizele de aer de pe rezervorul masiv, capacele din aluminiu ale discurilor de frână de 320 de mm pe care lucrează etrieri Brembo cu patru pistonașe sau de bordul montat deasupra bușonului de benzină. Aceasta, pentru a expune lucrătura jugului furcii și forma elaborată a ghidonului, în mod voit preluată din lumea bicicletelor. Sau, putem să remarcăm cele patru evacuări, care își fac apariția două câte două, suspendate sub basculă, în zona axului de pivotare. Dacă mai zăbăvim puțin, mai observăm și elemente din fibră de carbon…
Într-o exprimare caragielească, privirea e atrasă așa, mai pe ici, mai pe colo, carevasăzică cam prin toate părțile esențiale ale motocicletei. Atenția la detalii este o caracteristică a MV Agusta, dar, în acest caz, italienii s-au autodepășit!
În ce privește suspensiile vorbim despre furcă și amortizor de la Öhlins, complet reglabile, iar roțile cu spițe, din aluminiu forjat, sunt o reinterpretare modernă a celor de pe 750S. Timur Sardarov, CEO MV Agusta a declarant ceea ce toată lumea vrea să audă: există planuri ca acest prototip să intre în producția de serie, la mijlocul lui 2024.