Rafinatul concept MV Agusta 921S: conexiunea între trecut și viitor!

Nu știm dacă are sau nu legătură cu recenta infuzie de capital din partea KTM, dar MV Agusta tocmai a prezentat conceptul  921 S. Iar acesta, după cum observi, nu prea are cum să treacă nebăgat în seamă.

Un detaliu ignorat: blocul de cilindri pare foarte îngust. De fapt, la prima privire ai fi tentat să crezi  – după aripioarele de răcire – că acole e doar un profil de radiator. Apoi, chiulasa roșie și dimensiunile compacte ale noului propulsor, te fac să fii tentat să îl percepi inițial ca pe un singur cilindru.

Acesta se bazează pe celebra MV Agusta 750S, și, după cum spun italienii, este mai mult decât un simplu tribut. Potrivit MV Agusta,  café-racer-ul este o platformă care anticipează soluțiile folosite pentru motocicletele timpurilor care vor urma. Ei bine, în acest caz, putem spune că viitorul nu arată rău deloc!

Propulsorul de 921 de cmc, cu patru cilindri în line, este o nouă creație a celor de la MV Agusta, producând 115.5 cai putere la 10.000 rpm și un cuplu de 116 Nm. MV Agusta nu a căutat într-atât performanța brută cât desfătarea pilotului în exploatare.

Motorul îmbină elementele retro, așa cum sunt aripioarele de răcire și lungile coturi de evacuare, cu tehnologia modernă. Păstrează supapele radiale MV Agusta și integrează pistoane și biele forjate, arbore cu came forjat și tratat prin nitrurare, admisii de aer orizontale, un sistem de răcire optimizat corpuri de accelerație de 39 mm și profile ale camelor care maximizează cuplul, alături de un arbore de echilibrare.

Noul propulsor stă „suspendat” într-un cadru tip trellis cu pereți laterali din aluminiu și o basculă supradimensioantă. Alături de aceasta, privirea mai este atrasă și de prizele de aer de pe rezervorul masiv, capacele din aluminiu ale discurilor de frână de 320 de mm pe care lucrează etrieri Brembo cu patru pistonașe sau de bordul  montat deasupra bușonului de benzină. Aceasta, pentru a expune lucrătura jugului furcii și forma elaborată a ghidonului, în mod voit preluată din lumea bicicletelor. Sau, putem să remarcăm cele patru evacuări, care își fac apariția două câte două, suspendate sub basculă, în zona axului de pivotare. Dacă mai zăbăvim puțin, mai observăm și elemente din fibră de carbon…

Nu e chiar glob de cristal, dar nici mult nu mai are! Launch control, tracton, cruise control, GPS, riding modes, toate sunt acolo!

Într-o exprimare caragielească, privirea e atrasă așa, mai pe ici, mai pe colo, carevasăzică cam prin toate părțile esențiale ale motocicletei. Atenția la detalii este o caracteristică a MV Agusta, dar, în acest caz, italienii s-au autodepășit!

Am putea spune că locul pasagerului a fost luat de o sirenă de jucărie, dar nimeni nu e deranjat de găselnița stilistică a italienilor. În plin secol XXI deja, faimoasa cocoașă aerodinamică devine… semi-plutitoare. Totodată, este fascinant cât de structurate vizual rămân toate elementele motocicletei, atunci când aceasta este privită din spate. Nu în ultimul rând, lumina de stop integrează logo-ul MV Agusta.

În ce privește suspensiile vorbim despre furcă și amortizor de la Öhlins, complet reglabile, iar roțile cu spițe, din aluminiu forjat, sunt o reinterpretare modernă a celor de pe 750S. Timur Sardarov, CEO MV Agusta a declarant ceea ce toată lumea vrea să audă: există planuri ca acest prototip să intre în producția de serie, la mijlocul lui 2024.

De aici s-a plecat: MV Agusta 750S, produsă în 1973.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account