Cel mai vandut adventure tourer din lume in ultimii noua ani s-a innoit complet pentru 2013. De la racirea cu aer/ulei, motorul boxer a trecut la racirea cu aer/apa, castigand 15 CP, transmisia cu arbore cardanic s-a mutat in partea stanga si suspensiile reglabile electronic sunt acum semiactive, schimbandu-si caracteristicile in timp real, in functie de suprafata de rulare. Acestea sunt doar cateva dintre multele schimbari efectuate de producatorul bavarez. Din pacate, lansarea din Africa de Sud a noului model (la care fuseseram si noi invitati) a fost anulata la scurt timp dupa ce incepuse din cauza tragicului accident care a dus la moartea jurnalistului britanic Kevin Ash.
[wzslider height=”350″]
Conform celor cativa jurnalisti care au apucat sa testeze noul enduro-tourer bavarez, schimbarile au fost de bun augur: plusul de putere si de cuplu se simte imediat, designul mai agresiv este de efect si cele cinci moduri de pilotaj selectabile de la ghidon (Road, Rain, Dynamic, Enduro, Enduro Pro) nu sunt doar o gaselnita de marketing, ci chiar functioneaza, actionand asupra modului in care livreaza puterea motorul boxer si asupra setarii suspensiilor, adaptand motocicleta oricaror conditii imaginabile. Performantele pe asfalt se pare ca sunt si mai bune decat pana acum, asta datorita in principal noilor pneuri de dimensiuni inedite (unice deocamdata in lumea moto): 120/70 R19 pe fata si 170/60 R17 pe spate.