Toni Elias își amintește de lupta pe care a câștigat-o împotriva lui Valentino Rossi, la Estoril în 2006. Doctorul a fost atunci învins de spaniol cu două miimi de secundă și a pierdut 5 puncte care l-au costat titlul.
Valentino Rossi nu este un pilot obișnuit să piardă dueluri, căci, în cei peste 20 de ani de carieră, s-a luptat roată la roată și i-a învins pe unii dintre monștrii sacri ai motociclismului viteză. Acum 14 ani, Doctorul era pe val, câștigase titlul în ultimii cinci ani consecutiv (2001-2005) și părea de neînvins. Toni Elias a părăsit Motomondialul definitiv în 2015, înainte să treacă în campionatul MotoAmerica, la clasa Superbike, în echipa Yoshimura Suzuki.
Spaniolul își amintește perfect cursa de la Estoril din 2006, penultima a sezonului. Pe atunci, Doctorul era al doilea în clasamentul general, la 12 puncte de Nicky Hayden, care fusese victima unui incident la jumătatea cursei din Portugalia, fiind scos din cursă de propriul coechipier, Dani Pedrosa. Victoria părea servită pe un platou de argint campionului din Tavullia…
Dar Rossi avea de furcă, inițial cu americanul Kenny Roberts Jr., apoi cu o altă Honda, cea a echipei satelit Fortuna, pilotată magistral de Toni Elias. Acesta a reușit să-i sufle victoria lui Rossi pentru doar 2 miimi de secundă la linia de finiș, obținând singura sa victorie în clasa regină.
Acele cinci puncte pierdute în Portugalia s-au dovedit cruciale în lupta lui Rossi pentru al șaselea titlu consecutiv. Italianul a pierdut titlul în favoarea lui Nicky Hayden la Valencia, două săptămâni mai târziu, cu fix cinci puncte diferență!
14 ani mai târziu, Toni Elias și-a amintit de acea cursă într-un interviu cu DAZN: „Să câștigi o cursă în MotoGP e mare lucru. Dar victoria mea a fost și mai importantă datorită omului cu care m-am luptat, Valentino Rossi. Este o amintire foarte plăcută, pe care o voi purta mereu în suflet.”
În fiecare an, Toni Elias se vede cu Vale la Austin (unde MotoAmerica și MotoGP au etapă comună) și de fiecare dată își amintesc de acea luptă: „O poartă încă în suflet, nu m-a iertat. Îi zic că e gata, s-a terminat, putem fi prieteni… dar e imposibil, e atât de competitiv încât i s-a întipărit în suflet și nu mă va ierta niciodată. Pentru mine e invers, l-am învins cândva, dar pentru mine el e cel mai bun pilot dintre toți. Chiar dacă acum cel mai rapid e Marc Marquez, care îl va depăși ca palmares, cred eu.”
La finalul interviului, spaniolul dezbate puțin problema echipelor satelit, care, spune el, nu vor putea niciodată să se lupte cu adevărat pentru un titlu în MotoGP: „O echipă privată nu va avea niciodată cu adevărat acces la titlul mondial, așa e politica. Pot câștiga curse, cum s-a întâmplat cu Cal Crutchlow. Dar, chiar dacă ai un contract și o motocicletă de uzină (și eu am semnat un astfel de contract), nu se va întâmpla niciodată. Crutchlow nu va avea niciodată motocicleta lui Marc Marquez, e imposibil. Chiar dacă ei spun că da. Într-o zi, Crutchlow va ieși la pensie și va putea să vorbească așa cum o fac eu acum. Mi-ar plăcea să îl văd pe Cal pe o Honda de uzină, le-ar face multe probleme acolo, la vârf.”