Vânzările moto în Japonia au scăzut spectaculos: -90% în ultimii opt ani

Dacă 2018 a fost anul cel mai rău în materie de vânzări de vehicule motorizate cu două roți, 2019 aproape sigur va bate acest record negativ. În opt ani, vânzările au scăzut cu aproape 90%.

Tendința negativă a pieței de motociclete și scutere din Japonia continuă și în 2019. De-a lungul ultimilor opt ani, piața a scăzut enorm, ajungând de la 3.285.000 de unități în 2012 la 369.000 în 2018. Adică cea mai slabă valoare a pieței din ultimii 50 de ani.

În 2019, lucrurile stau chiar și mai rău, înregistrându-se scăderi semnificative față de anul trecut în octombrie (-23%) și în noiembrie (-23,6%), după ce s-a mărit taxa pe consum de la 8% la 10%. În total, motocicletele și scuterele s-au vândut în 316.000 de unități în primele 11 luni ale anului 2019, o scădere de aproape 8% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Lider de piață rămâne Honda, cu puțin sub 164.000 unități. La ceva distanță se află Yamaha (75.000), Suzuki (57.700) și Kawasaki (19.700). Producătorii japonezi vând aproximativ 90% din totalul de motociclete și scutere vândute la ei în țară. Dintre producătorii străini, cel mai bine vinde Harley-Davidson, în timp ce Husqvarna e în plină creștere, dublând vânzările față de anul trecut. Cea mai populară categorie de cilindee este cea între 250 și 400 cmc.

Reducerea aceasta drastică este cauzată în primul rând de popularitatea scăzută a scuterelor mici. Acum opt ani, se vindeau 2,8 milioane de astfel de scutere, iar în 2018 s-au vândut doar 143.000. Motivele? Unui dintre ele este și sporul demografic negativ de care are parte Japonia de ceva ani încoace. Tinerii sunt foarte absorbiți de noile găselnițe tehnologice și nu mai sunt foarte atrași de lumea moto, nu-și doresc scutere imediat ce împlinesc vârsta legală ca să le conducă.

În plus, s-au instituit și niște limite destul de draconice pentru scuterele de 50 cmc, printre care și viteza limitată la 30 km/h, interdicția motoarelor în doi timpi, dificultatea parcării și câteva campanii care să descurajeze utilizarea acestor vehicule.

În același timp, a crescut foarte mult popularitatea bicicletelor electrice, domeniu în care producătorii japonezi sunt adevărați pionieri.

Japonia este una dintre cele mai bogate și mai dezvoltate țări din lume, dar și una dintre cele mai aglomerate.

BMW Motorrad

Comentarii

comentarii

©2014 Motobikes.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

MOTOBIKES aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account