Yamaha Motor a anunțat că a dezvoltat o motocicletă electrică de trial, TY- E 2.0, cu care plănuiește să concureze și în campionatul mondial de specialitate. Chiar din acest sezon.
Japonezii și-au propus să demonstreze că neutralitatea în ceea ce privește emisiile de carbon se poate face păstrând spiritul distractiv al motociclismului.
Pentru aceasta, niponii și-au propus să exploateze la maximum avantajele propulsiei electrice, cuplu puternic la turații joase și reprize de accelerație extrem de rapide. Cadrul TY – E 2.0 este unul tip monococă din compozite laminate, iar bateria este 2.5 ori mai puternică decât cea a primei versiuni și cu 20% mai ușoară decât aceasta. Trebuie menționat că această motocicletă face parte dintr-un proiect mai complex, denumit FUN x EV, practic, un concept de dezvoltare pentru Yamaha. Așadar, ne putem așteptam la noi surprize de la Yamaha.
Inginerii Yamaha au combinat componente mecanice tradiționale precum un ambreiaj și o volantă cu mecanisme de control electronic pentru propulsor, care poate sesiza schimbările subtile de grip oferite de terenul pe care operează motocicleta. Spunem operează și nu rulează pentru că știm cu toții la ce tip de evoluții ne putem aștepta din partea unui trialist cu experiență.
Iar un trialist cu experiență este Kenichi Kuroyama, pilotul care în iunie va participa cu această motocicletă în Campionatul Mondial de Trial. Kuroyama este și pilotul de teste al TY-E 2.0, motocicleta fiind expusă în acest weekend la Tokyo Motorcycle Show.
Kenichi Kuroyama în acțiune, pe prima versiune a motocicletei electrice de trial: